Skip to main content

pengat pisang tanduk versi putih


assalamualaikum 
salam. jumaat❤️
semoga kita semua dlm perlindunganNya. 
Dah kembali ke. asal skrg ni kan. Mana2 pegi dah bersesak sesak.  Walau  ada sop tp yg cik. nur perasan dqn lihat  sop jarak tu rasanya ke lautttt dalam he hee
Tak da sop jarak pun.. 
yg ikut scan my sejahtera dqn. ambik suhu shj. kat pasaraya2 kat gerai kat kedai makan. 
kadang2 seriau jga terpaksa jauh2 tapi org dekat2. alamakkkk 
walau setiap. hari MKN hantar sms beri peringatan. 
 pandai2lah kan. 


Pisang tanduk dah masak ranum😊
menu wajib mesti buat pengat + sagu mata ikan. Feberettt 
cuma. kali ni. buat versi putih sb tak letak gula merah atau gula. melaka. 

 arwah mak. dulu suka. buat pengat putih cam gini. Tak suka letak. gula melaka.  ajommm. layannn


Comments

  1. Sedap tu pengat pisang tanduk.

    Patut kes naik, tak da ruang nak berjarak pun setengah tempat tu.. Moga kita dilindungi Allah swt. Salam Jumaat Cik Nur.

    ReplyDelete
  2. Gitulah kan cik nur, bila dapat sedikit kebebasan terus alpa... susah main dengan musuh yg kita tak nampak... Sentiasa kena beringat dan jaga SOP.
    psst sedap betul pengat pisang tu, saya ons jer versi putih suci gini atau yang gula nisan

    ReplyDelete
  3. Sedap..saya penggemar pengat tau ..hehehe

    ReplyDelete
  4. Sedapnya...rasa nak buat jugalah

    ReplyDelete
  5. sedapnyaaa
    lama betul tak makan pengat pisang

    ReplyDelete
  6. wah..rajinnya...masak macam macam

    ReplyDelete
  7. sodapnya.. nasib baik bekal pisang hari ni.. sy mkn pisang je lah tgk gambar ni ciknor.. hihi

    ReplyDelete
  8. Masing masing mula leka dengan SOP sekarang. Sedapnya pengat pisang campur sagu.

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

Popular posts from this blog

apam gula hangus

ASSALAMUALAIKUM SEMUA Alhamdulillah masih diberi peluang bertemu disini pantasnya masa berlalu , tak puas lg bercuti di kampung rasanya mcm nak lma2 lg disana  he hee tapi apakan daya kan ikutkan hati ni nak je lama lamaaan     byk cerita dan bermcm2 juga yg terjadi rasa tangan pun gatal nak menulis ok cerita apam gula hangus dulu lah ye lama tak buat apam ni tiba2 hari tu teringat dan teringin pula maka terjadilah ia di pagi hari mudah sb hanguskan je sikit gula dan kita blend je bhn2 ni pastu   kukus dlm bekas kecik2 gini sedap mkn panas2 gitu resepi disini ye 👉👉 Apam Gula Hangus ok jumpa lagi

jalan2 kuak hill resort lenggong perak

Assalamualaikum penutup tirai 2020 dpt juga berkumpul dgn adik beradik, walau hanya berlima, lg 3 tak join kakak yg sulong (1) di Chini Pahang, abg (ke 2)di Kuala. lumpur dan adik(ke 6) kat Penang.  dikejauhan semuanya alhamdulillah sykur dpt abadikan kenangan di puncak bukit Lenggong Kuak Hill Resort dari kg tak jauh pun ikut jln blkg kuala kangsar dlam 45 minit Lenggung kg halaman. arwah mak.  dan naik puncak ni kena kereta gear tinggi kami. berimpit time ni tumpang hilux adik  ada disediakan jip khas memang tinggi menegak 😅      sgt2 menarik resort ni😍  cantikkk tp masa ni dah full book dpat jalan2 tgk2 je yg suka kesunyian, kedamaian mesti suka disini dikelilingi pohon2 buah buahan spti durian, cempedak dll bila musim ni mesti lg syokk tido sini kan aksyen jew bergambar atas ni ha haa otw balik kami singgah dataran tasik raban , isi perut dah kelaparan masing2   SELAMAT TINGGAL 2020 SELAMAT DATANG 2021

wordless wednesday👉anak anak pak belalang