Wednesday, 13 October 2021

Air ohhh Air


 emmmmm😇😇😇😇 tabahlah hati. Mesti ramai. rentas negeri lain ni cari armir

dugaannn. jd penduduk Selangor
masalah air setiap kali melanda. aduhaiiii
4 hari tu ikut jadualnya.
Walau tadah bertong tong, botol. segala. isi. tp. kejap. je ni.

kalau zaman. cik. nur kecik2 dulu tzringat masalah air ni terjadi bila. hujan lebat
kat kg biasa la kan.  Hujan lebat je air dari bukit akan jd warna keruh dan tersumbat. khazanah bukit kayu kayan bagai.  Tunggu org yg uruskan air pegi clearkan baru air ada semula. Tp tak perit sgt sb blkg umah je ada charak besar @ parit. Org perak panggil charak. Charak ni umpama anak. sungai.  Sungai pun byk dan. dkt je umah tok.. charak ni ujungnya mengalir ke sungai jga. 

Pg2 bab paling tak suka bila. kena. bawa pinggan.mangkuk la
ke parit utk dicuci.
Bestnya air parit bersih, biasa kalau ujan lebat air deras dan bersihh
seronokk jga mandi. charak @ parit

11 comments:

  1. Dulu pun tak lama sangat, moga dipermudahkan urusan, inshaAllah.

    ReplyDelete
  2. hari ni masih ada lg air...selagi ada bekas, isi air semua..

    ReplyDelete
  3. Buat mass ni masih ada airlagi tapi banyak tempat di ukay perdana dh xde air.. moga cpt la semua siap dah pulih

    ReplyDelete
  4. lama betul tak ada air tu. Sehari boleh tahan lagi. Bertabahlah warga selangor. Semoga cepat kerja kerja mereka tu.

    ReplyDelete
  5. jenuhlah tak ada air.Dari dulu sampai sekarang tak habis2 isu air kat belah2 Selangor ni yer. Nasib dah pindah Perak.Hu3

    ReplyDelete
  6. acara tahunan gini la nasib org selangor..bertabahla kan

    ReplyDelete
  7. Allahu. Sehari pun dah gelisah. 4 hari. Ya Allah.

    ReplyDelete
  8. Aduhai!
    Bertabahlah dengan masalah air....kesiannya.

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

  Alhamdulillah Bertempat di SM Taman Melawati semua anak2 sekolah Smart utk tingkatan 1-3 telah dpt temujanji.  settle dos pertama utk ank ...