Skip to main content

kek chiffon vanila


assalamualaikum semua

penghujung oktober, cuaca ke arah mendung setiap. hari. Kadang pg kadang petang akan hujan
pg td sempat cuma 1 jam. sidai kain. diluar pastu ujan. agak lebat jga. 



ujan2 ni tiba2 rasa nk kunyah kek
he hee 
makaa. teejadi la kek chiffon yg tak berapa menjadi ni. Awal2  jadiii elokk naik elok. tinggi 😊excitedd dan konfiden la masa intai2 kek dlm oven  ingatt dah masak huhuu tp rupanya tersilap pulak tgk masa. emm aduhaii frust menonggeng kejapp
tgk laa rupanya tu tak cun dah oiiii
cover la boleh mkn sb still. lembut cuma agak lembap2
alaa kek cheese jepun
 pulakk. tak mcm kek chiffon yg biasa makan tu
next kita buatt lg. Bila si kakak ni nk mkn chiffon pandan pula


 

Comments

  1. Seronok kalau tiba2 terasa nak makan, masuk dapor godek2 jadi. Kalau ammi nak tgk resepi dulu, tgk bahan dulu cukup ke tidak. Eh mcm2.

    ReplyDelete
  2. Nampak sedap, suka kek chiffon, teringin pula nak makan..

    ReplyDelete
  3. ini kalau digandingkan dengan kopi o memang mantap!

    ReplyDelete
  4. nampak helok tu kak, kalau dana buat lagi lah kadang bantat

    ReplyDelete
  5. sedapnyaaa
    lama pulak tak baking cake ni

    ReplyDelete
  6. nampak sedap dan menarik haha biasalah bila baking ni mesti ada je tak kena :D

    btw singgah sini dan follow, salam berkenalan.

    ReplyDelete
  7. Nasib baik tidak patah semangat buat lagi.
    Rupa luaran nampak ok.

    ReplyDelete
  8. nampak gebu dalam gambar.. mesti sedap ni

    ReplyDelete
  9. cantiknya tengok gambar kek chiffon ni. usaha lagi mana tau menjadi pulak lepas ni :)

    ReplyDelete
  10. Lama dah x membaking ni... kemalasan melanda

    ReplyDelete
  11. sedapnya..walaupun tak brp mnjadi, oklah kan...rasa mcm japanese cheese cake..

    ReplyDelete
  12. Kalau saya dah kira menjadi dah ni kak. Sedap hujan hujan makan kek.

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

Popular posts from this blog

apam gula hangus

ASSALAMUALAIKUM SEMUA Alhamdulillah masih diberi peluang bertemu disini pantasnya masa berlalu , tak puas lg bercuti di kampung rasanya mcm nak lma2 lg disana  he hee tapi apakan daya kan ikutkan hati ni nak je lama lamaaan     byk cerita dan bermcm2 juga yg terjadi rasa tangan pun gatal nak menulis ok cerita apam gula hangus dulu lah ye lama tak buat apam ni tiba2 hari tu teringat dan teringin pula maka terjadilah ia di pagi hari mudah sb hanguskan je sikit gula dan kita blend je bhn2 ni pastu   kukus dlm bekas kecik2 gini sedap mkn panas2 gitu resepi disini ye 👉👉 Apam Gula Hangus ok jumpa lagi

jalan2 kuak hill resort lenggong perak

Assalamualaikum penutup tirai 2020 dpt juga berkumpul dgn adik beradik, walau hanya berlima, lg 3 tak join kakak yg sulong (1) di Chini Pahang, abg (ke 2)di Kuala. lumpur dan adik(ke 6) kat Penang.  dikejauhan semuanya alhamdulillah sykur dpt abadikan kenangan di puncak bukit Lenggong Kuak Hill Resort dari kg tak jauh pun ikut jln blkg kuala kangsar dlam 45 minit Lenggung kg halaman. arwah mak.  dan naik puncak ni kena kereta gear tinggi kami. berimpit time ni tumpang hilux adik  ada disediakan jip khas memang tinggi menegak 😅      sgt2 menarik resort ni😍  cantikkk tp masa ni dah full book dpat jalan2 tgk2 je yg suka kesunyian, kedamaian mesti suka disini dikelilingi pohon2 buah buahan spti durian, cempedak dll bila musim ni mesti lg syokk tido sini kan aksyen jew bergambar atas ni ha haa otw balik kami singgah dataran tasik raban , isi perut dah kelaparan masing2   SELAMAT TINGGAL 2020 SELAMAT DATANG 2021

wordless wednesday👉anak anak pak belalang