Showing posts with label puding. Show all posts
Showing posts with label puding. Show all posts

Sunday, December 14

Puding caremel ku


Salam jumaat 12/12/2025

Semoga penghulu hari dipenuhi keberkahan aamin



Sunyiii je kan he hee adaq je

Tp entahh xtau nk update apa

Cerita kebelakangan ini

Sibuk x jgak 😽

Tp tak berapa sehat pun ada jgaa biasa la ujung2 tahun ni

Badan jd lemauu

Rabu lepas jamuan akhir tahun taska

Alhamdulillah selesaiii sudah

Next week

Cuti sekolah kita nk cuti jgakkk

Nk berehat kat rumah je

Gambar puding yg sempat snap

Utk jamuan

Ada permintaan so kita buat. Mkn2 dgn kwn2

Sekerja

Resepi ikut KAπŸ˜€

Tp ciknur buat 2 versi bakar dan kukus




 

Thursday, February 22

puding makan sejuk




assalamualaikum
selamat ptg❤️


 penangan Bila cabut gigi dan kena mkn mknan lembut2 serta sejuk

he hee maka terhasil lah puding jagung ni.
taklah sebenarnya  godek2 ni  pg sblm pegi klinik smlm sbnya konon2 nk mkn waktu Ptg. Cuti2 ni kan budak tak ramai

Mkn ramai2 dgn kwn sekeja 
kalu sorang2 xda la rajin nak buat n

kacau2 dlm kuali msk acuan pastu masuk peti ais.

Resepi puding jagung

1 tin jagung  ayam brand
1 cawan gula + 3 sudu besar @ secukup rasa manis
1 cawan tepung kastad
1 kotak sntan saji
3 cawan air
sedikit garam

kacau semua hingga tepung sebati  kemudian baru buka api dan kacau hingga pekat, supaya ianya tak berbiji biji dn  kacau sehingga meletup letup baru ok boleh letak dlm loyang @acuan



Thursday, April 29

puding karemel



ORG YG KUAT DAN SABAR ADALAH ORG YG BERJAYA MENYEMBUNYIKAN PERASAAN SEDIHNYA
 KEPADA ORG LAIN
DAN SENTIASA MENGUKIR SENYUMAN
 DGN IKHLAS

Assalamualaikum semua





desert manis pilihan ramai ni kan

kat bazar Ramadhan mesti ada di jual

berasaskan telur dan susu

yg yg masak dgn cara mengukus dan ada jga yg dibakar

dua2 tetap sedappp 

kali ni sis try resepi yg ni

tqqq yg empunya resepi







 

Tuesday, October 7

puding cheese


assalamualaikum

alhamdulillah kembali bersua disini

jom layan puding cheese pula ya
ni kes tersalah agar2 tau he hee 
terletak serbuk agar2 kaler hijau
beli 2 peket satu clear satu hijau konon utk wat kek pandan layer
tp tersalah pulak he  hee
tu yg jadi puding ni kaler ijau.
apapun jadi dan tetap telan
sedapp lemak2 biskut cheese





resepi skodeng diblog syapex.  suka jalan2 kat dapur Syapex ni macam2 menu menarik. tqqqq ye dik

PUDING CHEESE
Saiz 8" persegi

Bahan-Bahan
-13g Serbuk Agar-Agar
-1 liter Air
-120g Gula
-3 biji Telur
-120-150g Biskut Cheese - blend halus
-1 sb Tepung Kastad
-400ml Susu Cair
-200g Susu Pekat
-50g Mentega

cara-cara

1. masak agar2 dgn air hingga hancur
masukkangula dan kacau sehingga sebati
2.pukul telur, campurkan dgn biskut dan tepung kastad
dan jg susu kacau selalu
3.tuang ke dlmadunanagar2 td dan dikacau
biarkan hinga mendidih dan akhir masukkanmentega
tutup api





 Makan rojak mesti ada cendol sekali he hee Kenapaaa ye Tetibaaa teringin pula bila jumpa gambar ni Bedekatan rumah ada rojak dan cendol sed...