Showing posts with label karipap frozen. Show all posts
Showing posts with label karipap frozen. Show all posts

Friday, November 9

karipap dan badak frozen

ASSALAMUALAIKUM

salam hari jumaat penghulu segala hari dan jg hari ni hari terakhir persekolahan
bagi sessi tahun 2012. Tp ada jg sekolah yg sudahpun bercuti, smlm mungkin hari terakhir kot.
Sekolah anak bujang dan ank daraku hari ni hari last, si abang duk mintak kamera konon sessi foto utk kenangan nanti he he thn depan masing2 bertukar haluan. Yg mana rumah bukan kat Keramat kenalah SM di tmpat kawasan rumah masing2 kan. Ala mesti sedey2 kat sekolah tu salam-salam cikgu2tersayang...nak lg pelajar pompuan mesti meleleh airmata perpisahan. Mcm kita dulu gak kan..

 Bila cuti sekolah ni kena bersiap sedia mcm biasa...
ni ha awal2 bikin karipap frozen he he satu2nya kuih goreng yg disukai budak bertiga dan ++ ayahnya he he Sekbaik suker karipap yg blh di frozen nih senang sikit keja mama kan
yg bawah ni pulak badak yg jg di frozenkan tp kesukaan mama dan abah. Nak lg skrg musim ujan mesti lapo memanjang nak g kedai beli kuih camno kan ujannn he he keluarkan dari peti ais dan goreng lg sedap makan panas2 ye tak

Dua-dua jenis kuih ni mama ambik kelas di  bakery Bagus...diajar oleh Chef Zubaidah. Masa belajar tu ada 4 jenis kuihmuih, karipap biasa, karipap pusing, murtabak mini dan popia. Tp lum sempat wat murtabak dan popia sendiri lg.

memang terbaiklah resepi2 kuih muih resepi cheff ni. Akak suker sangat
karipapnya rangup, anak2 pun suker .Si abang Ais memang sekarang kalu nak makan karipap nak karipap mama buat je
aiiii jenuhlah ni. Gayanya kena beli mesin pengelek doh tu kan.
Paling penat sb nak gelek doh tu satu persatu, bab kelim ok dah sikit tp xlah kemas mcm og yg selalu buat.
Buat sekilo tepung memang dpt banyak ketul .Berbaloi keluarkan duit belajar  he he puashati sb anak2 suker itu yg penting kan.

Resepi ada masa akan ditaip disini ok he he boleh share bukan kedekut tau.

Akhir kata SALAM MANIS buat semua yg sudi intai2 disini ye
SELAMAT BERCUTI  jg..

Tengok tu dialah paling sibuk bila mama sibuk Sebenarnya tgh duk pening ni kenapa tak boleh komen kat blog lain 😭😭 Awat takkk boleh ni Tol...