Thursday, February 22

puding makan sejuk




assalamualaikum
selamat ptg❤️


 penangan Bila cabut gigi dan kena mkn mknan lembut2 serta sejuk

he hee maka terhasil lah puding jagung ni.
taklah sebenarnya  godek2 ni  pg sblm pegi klinik smlm sbnya konon2 nk mkn waktu Ptg. Cuti2 ni kan budak tak ramai

Mkn ramai2 dgn kwn sekeja 
kalu sorang2 xda la rajin nak buat n

kacau2 dlm kuali msk acuan pastu masuk peti ais.

Resepi puding jagung

1 tin jagung  ayam brand
1 cawan gula
1 kotak sntan
3 cawan air
sedikit garam

kacau je hingga pekat dn melztup letup


Tuesday, February 20

ke klinik gigi akhirnya


 Alhamdulillah

lega.. hilang debaran bila. melngkah keluar dri bilik ni

syukur bila doktor  kta semua berjln lancar ♥️ dari jam 11 hingga 12.30

tiada masalah. 

sbnya dah  lama bertangguh he hee dari bln 12 asyik tangguh nak ke tak nak cabut

bila gigi retak akibat satu tragedi he hee #tragedi bulan disember

heheee hanya diriku  dan DIA yg tahu

akhirnya terpaksa dikorbankan jga gg taringku

da tak blh diselamatkan kata doktor.

mahal emm pejam mata je asalkan proses ni tak menyakitkan.

berkorban jga tu kan. 

ww. ikan bilis goreng bawang


 

Thursday, February 15

percubaan buat kek tapak kuda


 Assalamualaikum. salam jumaat

slmt berholidayy jga😁 school Holidayy

cuti2 ni buat apa ye adik2. mak mak mesti busyyy kan kan.

mesti mcm2 agenda  aktiviti utk anak2.. nak lg yg kecik2.

3 hari cuti chinness new year baru2 ni.

Anak dara ciknur sibuk nk kek viral ni kek tapak kuda namanya.

dia beli kat pasar mlm sikit je tak puas makn ktnya

tgk kat tiktok pula duk lalu lalangg je. ishhhh

nampak mudah sb lebur je bhn2 dan mix kembang. tapi hakikatnya bila ko buat sendiri baru tau mcm mana.

Nak mix kembang tu. aiiiiii

ciknur guna mixer pegang tangan sb satu lg besar tak sesuai nk try yg sikit bhn2 ni. tu jd lenguh jga tangan.  duk pegang  hz hee



2 kali mencuba  fail rasanya, blm dpt kepuasan hati. Mula2 buat nk lipat jd pecah.

alahaiii ambikk.  nmpk depa buat senang lipat tu dan yg kedua ni pula ok sikit cuma melekat. Rajin lg kita buat lg insyaallah 

he heeee.

nak buat lg ni selagi blm dpt yg cantik cam depa buat kat tik tok ha haaaaa

tapi rasa kek sedapp, lembut dan sedapp kt si kakak.

kek span dan. inti coklat.






Wednesday, February 14

akhirnya.....


 Alhamdulillah

hari ni cik bu akhirnya dpt kebebasan.

walau berat hati dan. risau. 

Semoga baik2 saja, semoga Allah lindungi kamu.

jangan gaduh2 lg.

kisahnya disini  👉kisah-stray-cat-si-cibu


##td baru perasan jga jalannya tempang sikit huhuu
sebelah kaki yg cedera tu


assalamualaikum selamat ptg❤️  penangan Bila cabut gigi dan kena mkn mknan lembut2 serta sejuk he hee maka terhasil lah puding jagung ni. ta...