Tuesday, 7 September 2021

wordless wednesday👉anak anak pak belalang




 

16 comments:

  1. Sama sahaja warna dengan kacang botor.

    ReplyDelete
  2. Hejhe terpaksa besarkan gmbr sbb nkntgk belalang nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak hari2 besarkan mata😁cari ank2 belalang kat daun he hee

      Delete
  3. Lamanya tak tengok belalang... jangan kata belalang, rama² pun tak mampu terbang kat atas 'umah kayangan' kami ni...

    ReplyDelete
  4. Kalau tengok sekali imbas tak perasan sebenarnya.

    ReplyDelete
  5. Lama betul tak nampak belalang ni. Last balik kampung nampak belalang kunyit. Belalang spesis ni macam dah pupus pulak. Dulu suka tangkap belalang. Pastu lepaskan.

    ReplyDelete
  6. Dah lama tak tangkap belalang.. Lepas tu lepas.. Time musim padi best tengok belalang banyak.. Meriah. Sekarang tak tahu la masih banyak seperti dulu or tak..

    ReplyDelete
  7. sekarang kat pokok-pokok tepi rumah tu ada seekor cicak ke bukan cicak sebab badannya licin dia dok melekat kat pokok-pokok tu, dana cakap kat dia... tolong makan serangga yang ada kat pokok ya... entah dia paham ke idok hehehehe

    ReplyDelete
  8. Banyak juga tangkap belalang ni.... teringat duduk kampung dulu, suka sangat tengok beratus ekor anak belalang kunyit kecik-kecil atas daun keladi.

    ReplyDelete
  9. Dulu belalang ada masuk dlm rumah rabia

    ReplyDelete
  10. Tempat saya panggil belalang kunyit.. Dengar cerita, boleh dimakan.. Tapi saya tak pernah cuba dan mungkin tak akan mencuba untuk makan.. Hehe

    ReplyDelete
  11. Sempat juga shoot gambar belalang sebelum ia melompat terbang ke tempat lain

    ReplyDelete
  12. Interesting post I enjoyed read this.

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

kalau lalu jalan sini wajib memang singgah rnr ni utk menikmati lempeng kelapa dan ubi rebus😊 RNR Serdang.  tapi waktu ptg2 lah baru ada me...