Sunday, 19 September 2021

talam keladi berlauk daging pedas



assalamualaikum ❤️

morning view, cik nur tayang kuih talam jap ek.
Talam keladi berlauk , inti daging dan pedas.
Firstime buat sendiri setelah sekian. lama perap. resepi.  Biasa buat talam keladi yg atas pepel bawah putih.
tapi nk cuba yg pedas ni.  Dah byk kali. mkn tapi mengoder je la. 


 Ada google resepi kebyakan yg letak udang kering. cik nur kalau blh nk mkn yg xda udang kering. 😁😁

so bila dpt resepi  yg tak letak udang kering ni i likeee laa he hee
cubaan pertama  ni agak kurang puashati.
rasa somethingg kuranggg
dan. inti sambal. sgt pedas gilerr bg cik nur. Maybe cili kering jenis pedas kot.

sukaa juga mkn  pedass tp. bkn pedass melampau. Sb memang tak tahan.
kena. try lg cili lain. pula.
insyaAllah


11 comments:

  1. antara kuih yang dana suka tapi tak pernah cuba buat... talam berlauk ni
    yelah kan kak kadang lauk atas tu pedas sangat ke apa jd kurang sedap nak makan

    ReplyDelete
  2. kuih cara berlauk saya pernah dengar. kuih talam berlauk ni baru tahu hehe. sedap juga ye letakkan sambal daging

    ReplyDelete
  3. Menu rare ni talam keladi berlauk daging pedas. First time tengok dan tahu. Menarik ada lauk daging pedas tu. Saya suka pedas pedas.

    ReplyDelete
  4. Pernah makan memang ketagih. Adik ke mak pernah buat. Puas makan.

    ReplyDelete
  5. Ohh saya tau kue ini :). Di tempat sayapun ada kuih macam nih, tapi size-nya keciiiil lagi, bulat gitu. Tak besar. Jadi sekali makan langsung habis dah hahaha. Saya sukaaa, tapi tak masalah walau pakai udang kering :D. Udah lama dah tak makan kuih dalam nih :)

    ReplyDelete
  6. Aduhai, nampak menyelerakan sangat!

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

  Alhamdulillah Bertempat di SM Taman Melawati semua anak2 sekolah Smart utk tingkatan 1-3 telah dpt temujanji.  settle dos pertama utk ank ...