Skip to main content

petrosains KLCC

 ASSALAMUALAIKUM SEMUA
sehat2 belaka ke...alhamdulillah andai diberikan kesihatan yg baik kan
hari ni dptlah masuk kesini setelah 3 hari berada kat kampung. kat kampung biasalah kan...tak ada line tenet mana ada can nak tgk blog ni. tp andai ada pun mana sempat kot he he banyak benda , kawasan nak melawat lg, tinjau2 apa ada sekitarnya. Itu dah biasa kerjanya tiapkali ada kat kg. sibuk di dapur lagi uihhh mengalahkan apa lagi kan...nantilah kita masukkan cerita di kampung pulak. skrg tak sempat un nak masukkan gambor2nya
 sebelum tu layan gambar2 kat KLCC, program jalan2 beberapa minggu sudah, masih dlm syawal sebelum ke OH kitaorg sempat singgah KLCC bila anak2 sibuk ajak ke Petrosains ni. Dah beberapa kali dtg tp tiapkali dtg sini timenya agak lewat so yg jaga tu syorkan xyah masuk rugi katanya, tu yg pagi2 dtg dlm kol 10. Betul pun kalau masuk dah jam 3 tutupnya 5 ptg sekejap x puas jelajah Petrosains yg macam2 ada ni. nI Puashati berjam-jam duk dalam ni tengok semua yg ada

Tiket masuk  hari tersebut murah la pulak kanak2 cuma 5 hinggit, dewasa 15 hinggit.


 anak bujang sorang ni memang minat sangat dekat sains dan benda2 sealirannya, memang dari kecik minatnya ke arah itu...masih simpan kertas2 lukisannya tentang enjin kereta, lakaran rekaan tv entah apa2...suka dia teroka yg kita tak tau ni. jadi bila kesini puaslah hatinya tu dpt tgk macam2. siap nak ke pelantar minyak, masuk sorang2. kitorg yg pompuan jalan2 je


 dinosor pun ada seekor...siap nyanyi2 he he kelakar pun ada..



kalu ke KLCC tak sah kalu x masuk sini bebudak ni

ok hanya disini ...gambar2 yg sempat disnap..

TERIMA KASIH JUMPA LAGI YE

Comments

  1. Waalaikumsalam kak...
    best lah... penah dengar banyak kali pasal petrosains ni.. tapi tak penah lagi jejak kaki ke sana.. patut lah haikal ngan kimi sibok dok ajak gi KLCC.. banyak tempat menarik rupanya... hehehe mamanye takot sbb tempat tu mahal.. heheheh.. mcm pusat sains negara gak ye..

    ReplyDelete
  2. akak dah pegi dulu masa tak der anak.. sekarang dah anak belum ler pulak masuk... adaka... nanti nak masuk gak ... isyh lama betoi tak gi klccpun...

    ReplyDelete
  3. seronokkan pegi sini.. betul-betul macam pegi ke zaman dulu bila naik kenderaan masa tu. :)

    ReplyDelete
  4. tak penah masuk petrosains lg.anak no.2 je dah penah coz baru pi ikut rombongan sekolah sabtu ritu.anak2 lain mtk gak cuti sklh nnt insyaallah nak jugak ke sana.

    ReplyDelete
  5. bestnyer...kita jugak yang tak pernah jejak kaki ke Petrosains ni... dari anak kecik, sampai la dia dah anak dara...tak sempat jugak nk pegi..padahal yang jauh2 nun dah sampai...

    ReplyDelete
  6. Salam kak, selamat malam :D bestnya! kita ntah bila ler nak sampai sini ehehe... budak2 paling xcited kalau dpt masuk tempat2 mcm ni kan, yg tua lagi ler jakun mcm kita ni ehehe..

    ReplyDelete
  7. x pena bawak danisha lg..dulu sempat gi akuria je huhu

    ReplyDelete
  8. wsalam mama sara nur.. seronok yer jalan jalan.. anak bujang dah merdeka pun kann.. dah abih exam UPSR ritu.. :)

    ReplyDelete
  9. jalan2 santai ye kak..lama sudah tak turun sini..

    ReplyDelete
  10. salam kenal dari saya
    http://lovelyberryintheblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum ... ni lah tempat yg blm visit lagi walaupun dekat dgn rmh. inshaAllah boleh masuk list aktviti cuti nanti

    ReplyDelete
  12. zila pun x pernah masuk..huby tiap2 minggu ada meeting kt KLCCtp dia pun x pernah masuk jgk..mmg plan nk g la nnt:)

    ReplyDelete
  13. Aslmkum Zila.Petrosains tempat yg menarik utk kanak2. pernah bawa anak2 ke sini beberapa thn lepas.....seronok sgt mrk..bbrapa jam juga kat dlm sbb semua benda nak cuba. thn lepaspun ada pergi nak bawa mrk masuk...tp masa itu dah dkt nak tutup....

    ReplyDelete
  14. Salam Zila...akak kdg2 bawak jugak budak2 pergi...la ni dah remaja mereka dah boring pulak...tapi anak2 Zila tu comel2.

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

 assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kanwalaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hariKe Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni. Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu.Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah. wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semuaterima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya...semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heeeok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan.2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disiniolahan Mama Saranur (Sukatan digandakan)bahan-bahannya3 c…

semperit @biskut dahlia

 assalamualaikum
selamat berhari minggu semuahari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia inialhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request.nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kantuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lgalhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali.Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongkuini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye.tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnyaPutar but…