Monday, March 25

apam kampung menu moreh


 Assalamualaikum

salam 15 Ramadan. Alhamdulillah

"Wajib hukumnya bg org yg sedang berpuasa utk meninggalkan ghibah(membicarakan keburukan org lain) tindakan atau adu domba perbuatan dusta dsb
Apabila ia dicaci maki maka hendaklah ia berkata
*sesungguhnya aku sedang berpuasa *

dgn menjaga lidah dan anggota tubuh lainnya dari perbuatan dosa bererti ia telah menjaga puasa nya
Hr bukhari


Apam kampung menu utk moreh.
2 mlm berturut sb feberet org2 lama kan
cicah kelapa.

tepung pelita asli yg sedapp ni gigih tau mencari akhirnya jumpa. di bazar ramadan taman melawati.
thn ni xda pula. kat bazar keramat

Ramainya manusia kat bazar melawati.. sekali je la pegi.
tu pun sb ank dara ni beriya nk kesna.
sesakk maybe sb hari sabtu kot.
org cuti. 

11 comments:

  1. sedapnya nampak apam kampung tu

    ReplyDelete
  2. tula aritu pi yg bazar keramat tkde tepung pelita....bazar setiawangsa tk pi lg...melawati jauh plak..dh la ramai sana

    ReplyDelete
  3. Sampai hari ni SA blom dapat lagi tepung pelita tu...sedapnya..apam kampung tu pun nampak sedap sangat

    ReplyDelete
  4. saya dapat beli sekali tepung pelita tu pun tak masuk bazar beli tepi2 jalan je nasib baik sedap

    ReplyDelete
  5. Lama tak buat apam kampung ni......

    ReplyDelete
  6. apam kampung feveret Abah! tepung pelita feveret Mak!

    ReplyDelete
  7. Haritu ke bazar, nak beli tepung pelita tapi tak jumpa pulak. Yang ada kuih tako, ambik jugaklah.
    Ramai peminat tepung pelita ni rupanya ya 😀

    ReplyDelete
  8. sedapnya apam kampung tu...Linda tak lepas2 lagi nak buat...

    ReplyDelete
  9. Lama tak makan apa kampung.

    ReplyDelete
  10. Tepung pelita ini yg saya teringin nak coba. Sepertinya tiap ke Malaysia tak pernah coba ini

    ReplyDelete
  11. bulan puasa ni dana takde buat geng-geng apam macam selalu...

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

 Alhamdulillah 12 june muncul lg😍 syukur di berikan kesempatan lg utk buka mata dan terus bernafas.  Doa yg baik2, utk Dunia dan Akhirat.  ...