Monday, April 22

bubur butir nangka


 Assalamualaikum
salam. syawal. 

sedar tak sedar dah hampir penghujung april ni
makin lama pula.x update blog
jalan2 tgk blog pun tidakk
maaf ye semua
harap2 tak dilupakan la ye

sebenarnya byk je cerita menu sepanjang ramadhan tp alahaii asyik tertangguh.

butir nangka ni pun masa Ramadhan sempatlah buat sekali
mkan.
gentel2 sambil menunggu anak2 blk sekolah.
pastu masak dlm periuk nasi je he hee
nak jd cerita tinggal sekejap dah melimpah ruah adoii
terpaksa la beli santan baru.

itulah bila keja sambil2 ni



10 comments:

  1. sedap... ldy x pernah buat tp ldy pernah makan... butir yg ldy makan warne warni...

    ReplyDelete
  2. sedap ni ciknur..fav dakPia juga..tp bulan puasa haritu tak sempat nak buat untuk dia

    ReplyDelete
  3. Sedapnya!
    Teringin nak makan tapi belum ada kerajinan nak buat. Jamu mata di sini sajalah.

    ReplyDelete
  4. Nampak tu macam sedap . Nak rasa semangkuk boleh . Hehe ..

    ReplyDelete
  5. kegemaran Ayah Ana bubur macam ni hehehe

    ReplyDelete
  6. Suka bubur macam ni...tapi jarang buat sbb takde geng nak makan...

    ReplyDelete
  7. Dah lama tak makan butir nangka ni. Sedapnya.

    ReplyDelete
  8. wow sedapnye.. selamat hariraya maaf zahir batin dari mama sekeluarga

    ReplyDelete
  9. Waaah menarik bubur biji nangka. Kalo disini ada bubur biji salak. Beda nya warna kecoklatan. Pakai gula merah. Saya rasa tak jauh beda dengan bubur biji nangka ini 😄

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

assalamualaikum  Cuaca panas2 ni kan. layan mknan sejuk2 adoii nyaman terasa tekak. Nak mkn buah buahan yg berair mcm tembikai. kannn kalau ...