iklan

Thursday, 18 October 2012

kek butter anak dara

assalamualaikum 

alhamdulillah bertemu lagi....dan diharapkan semoga semuanya sehat2 belaka ye walaupun hari ni cuaca agak mendung
beberapa hari ni memang cuaca mendung dan ujan kan

kek butter anak dara, he he kelakau tak tajuknya

inilah anak dara kita , kakak tisha yg beriya-iya bebenor nak membaking kek
nah ambik kau puashati dia bila mama benarkan.
kalu dah pompuan tu pompuan jugaklah kan he he
tp masih dlm pengawasan. kakak sukat timbang pecahkan telur dan mixer sendiri, baru tau dia susah gak yek...berat sb pegang sendiri

 testing testing...tengah merasa kek ok ke idak he he ok pas kata adik...panas2 memanglah sedap kan
resepinya timbang sb nak ajar dia sukatan yg tepat 
mula-mula kena ajar dia basic kek yg simple la kan.

planta, gula sama byk cuma sb kesihatan kena kurangkan gula
so planta 150gram + gula halus 100gm je, telur 3 biji dan tepung berserbuk penaik 150 gram, jgn lupa esen vanila karang bau telur, sapa pulak nak makan kek he he dan pastu bakar dlm 1/2 jam 170c

inilah hasilnya...jeng jeng he he alhamdulillah elok lembut gebus
lebih elok dari mama he he sbnya masa pukul kembang betul2 kot
biasa la kan percubaan yg diawasi nanti try sendiri lak ye kakak

18 comments:

  1. suke3...
    budak2 klu diizinkan jer ke dapur..mmg la suke kan??...anak sy pun sama..tapi lom cube wat kek lagi..baru wat jemput2 jer..hehehe...leh jadi jemput2 anak dara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kan he he goreng2 dia taknak takut katanya tp kalu kuih2 ni suka pulak

      Delete
  2. bagusnyee kak..kena ajar gak blaja benda2 camni..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum kak..
    wahhhh anak dara dah pandai wat kek ye... :) lepas ni sure dia ketagih nak wat lagi.. biasanya budak2 mmg camni.. bila dah belajar wat.. nak wat tak henti2.. hehehe.. :) pandai akak tren dia.. nanti jadi bakers berjaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah he he kena sb mamanya buzy he he

      Delete
  4. pandai masak yea. bagus-bagus, kecik-kecik belajar masak.. ;-)

    ReplyDelete
  5. wah...banyak cantek la itu tajuk..hehehe...tapi tak lama lg emaknya tinggal duduk mkn bab anak dare dah pandai masak2...

    ReplyDelete
  6. weldone kakak! cantik kek dia ..

    ReplyDelete
  7. waaa...dah pandai anak dara buat kek yer...tahniah...lepas ni mama dah ada assistant..boleh bukak biz

    ReplyDelete
  8. wah rajinnya...bleh wat calon menantu ni heheh

    ReplyDelete
  9. nampak gebu..pandai kaka..ikut jejak maam pandai masak ni

    ReplyDelete
  10. wah... pandai dah anak dara buat kek yea....

    ReplyDelete
  11. wah bagusnya kakak, umur berapani? dah ada sifat2 kewanitaannya.. weee wee
    rajinnya dia membaking..

    ReplyDelete
  12. Bagusnya ada anak dara yang dah pandai membaking.Cantik dan gebu kejadian kek tu.

    ReplyDelete
  13. bestnya ada anak dara.. rajinnya dia membaking.. nampaknya nanti saya kena ajar anak teruna saya buat semua keja kekeke

    ReplyDelete
  14. wa..ramainya org publish gambar kek hari ni..ni yg buat saya semangat nak buat ni kak..rajin anak dara tu...lepas ni buat kek byk2 ye..

    ReplyDelete
  15. alahaii rajinya ..ank sapa la nie kan..chumill lg..mmg gebus tue..nk rasa sepotong la:)

    ReplyDelete
  16. wsalam mama sara nur. wahh.. untungnya dah boleh harap nakdara dia.. nanti aunty nak orderlah sebijik yer..

    ReplyDelete

kata-kata manis