Thursday, 18 October 2012

kek butter anak dara

assalamualaikum 

alhamdulillah bertemu lagi....dan diharapkan semoga semuanya sehat2 belaka ye walaupun hari ni cuaca agak mendung
beberapa hari ni memang cuaca mendung dan ujan kan

kek butter anak dara, he he kelakau tak tajuknya

inilah anak dara kita , kakak tisha yg beriya-iya bebenor nak membaking kek
nah ambik kau puashati dia bila mama benarkan.
kalu dah pompuan tu pompuan jugaklah kan he he
tp masih dlm pengawasan. kakak sukat timbang pecahkan telur dan mixer sendiri, baru tau dia susah gak yek...berat sb pegang sendiri

 testing testing...tengah merasa kek ok ke idak he he ok pas kata adik...panas2 memanglah sedap kan
resepinya timbang sb nak ajar dia sukatan yg tepat 
mula-mula kena ajar dia basic kek yg simple la kan.

planta, gula sama byk cuma sb kesihatan kena kurangkan gula
so planta 150gram + gula halus 100gm je, telur 3 biji dan tepung berserbuk penaik 150 gram, jgn lupa esen vanila karang bau telur, sapa pulak nak makan kek he he dan pastu bakar dlm 1/2 jam 170c

inilah hasilnya...jeng jeng he he alhamdulillah elok lembut gebus
lebih elok dari mama he he sbnya masa pukul kembang betul2 kot
biasa la kan percubaan yg diawasi nanti try sendiri lak ye kakak

18 comments:

Sharifah Nadzarah said...

suke3...
budak2 klu diizinkan jer ke dapur..mmg la suke kan??...anak sy pun sama..tapi lom cube wat kek lagi..baru wat jemput2 jer..hehehe...leh jadi jemput2 anak dara..

mizz miaizzati said...

bagusnyee kak..kena ajar gak blaja benda2 camni..

JaSSNaNi said...

assalamualaikum kak..
wahhhh anak dara dah pandai wat kek ye... :) lepas ni sure dia ketagih nak wat lagi.. biasanya budak2 mmg camni.. bila dah belajar wat.. nak wat tak henti2.. hehehe.. :) pandai akak tren dia.. nanti jadi bakers berjaya..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

pandai masak yea. bagus-bagus, kecik-kecik belajar masak.. ;-)

rahel said...

wah...banyak cantek la itu tajuk..hehehe...tapi tak lama lg emaknya tinggal duduk mkn bab anak dare dah pandai masak2...

mala said...

weldone kakak! cantik kek dia ..

Cendana Kasih said...

waaa...dah pandai anak dara buat kek yer...tahniah...lepas ni mama dah ada assistant..boleh bukak biz

lina_pg said...

wah rajinnya...bleh wat calon menantu ni heheh

Acik Erna said...

nampak gebu..pandai kaka..ikut jejak maam pandai masak ni

Amie said...

wah... pandai dah anak dara buat kek yea....

Saleha said...

wah bagusnya kakak, umur berapani? dah ada sifat2 kewanitaannya.. weee wee
rajinnya dia membaking..

Norzie hany said...

Bagusnya ada anak dara yang dah pandai membaking.Cantik dan gebu kejadian kek tu.

mama sara nur said...

memang kan he he goreng2 dia taknak takut katanya tp kalu kuih2 ni suka pulak

mama sara nur said...

insyaallah he he kena sb mamanya buzy he he

syiela said...

bestnya ada anak dara.. rajinnya dia membaking.. nampaknya nanti saya kena ajar anak teruna saya buat semua keja kekeke

Rohah said...

wa..ramainya org publish gambar kek hari ni..ni yg buat saya semangat nak buat ni kak..rajin anak dara tu...lepas ni buat kek byk2 ye..

zila norazila said...

alahaii rajinya ..ank sapa la nie kan..chumill lg..mmg gebus tue..nk rasa sepotong la:)

Shiela said...

wsalam mama sara nur. wahh.. untungnya dah boleh harap nakdara dia.. nanti aunty nak orderlah sebijik yer..

biskut kacang hijau

assalamualaikum   tqqq AlongRoz kongsi resei BISKUT KACANG PEAS Resepi :  AlongRoz@HomeKreation BAHAN-BAHAN:- ...