Tuesday, August 9

Petik strawbery

https://www.travelswithsun.com/lavender-garden-cameron-highlands



. Sambungg lg cerita CH 😁
yg bestnya kan msk dlm lavender garden ni kat atas ada strawbery farm jga. Boleh petik sendiri. Dan timbang utk bayar  . sekilo.Rm60
so apa lagiii kan Petikkk . Blh pilihh yg mana nak.
Haruss la. Tp jgn terlajak petik



adoii  tinggi la pula dan nampk kat bwh  pula tu besi2 jaringgg memanggg adoiii gaayatt. ni tak jauhh pun petik . Aksyenn je ni dlm.hati seriau.





2 bekas ni, hampir ke sekilo
Syok punyaa petik td kan he hee sekali timbang 
tapii puas hati besar dan manis2





Nampakkk kan besau besauu dan merahh . Juicyyy sgt. Sedappp.
ank dara beli coklat siap utk.cicah dgn strawbery.  Memang ada jual .


Persinggahan kedua Pasar kea farm
sakan dorang shopping sayur2.
ciknur beli jgaung, salad je .
sayur2 malas pula he hee jarang masak.




jagungg susu. Dpt murahh beli dgn satu kedai ni.
puasss la mkn. 


Budak Berdua ni lama x jumpa. Sekali jumpaaa melekat. 
 dpt jga la pau mama dia.


Otw jalan balik singgah sini.
Beli teh.  Sempat mkn scone.

posink kat tepi je . nak turun kat pokok2 teh masing2 malas dah. Penattt


Tenanggg tgk kehijauan pokok teh


ok settle jommm balik key ell
hehee jam.11 mlam.sampai .
alhamdulillah.
ada yg sedanggg menunggu strawbery coklatt.


13 comments:

  1. Insha Allah hujung bulan ni nak ke Cameron Highlands. Nanti nak cari la tempat ni :)

    ReplyDelete
  2. Besarnya buah strawberry tu, memang puas hati sangat!

    ReplyDelete
  3. sedapnya..strawberry coklat...kalau kt ladang sayur, suka tengok pokok brokoli..

    ReplyDelete
  4. Sedapnya makan strawberry fresh.
    Tapi terkejut juga dgn harganya skrg 🤭

    ReplyDelete
  5. Geramnya tengok buah strawberi besar-besar begitu! Memang berbaloi macam ni!

    Cik Nur, terima kasih banyak-banyak. Hadiah kiriman Cik Nur telah selamat sampai ke tangan saya. Rasanya sampai dalam pertengahan bulan lepas... tapi hadiah tu kena menginap rumah jiran lama sedikit sebab saya berada di luar kota.

    Apapun, saya suka sangat-sangat pemberian, Cik Nur. Cantik! Terima kasih sekali lagi. Insya Allah, nanti saya buat entri :D

    ReplyDelete
  6. Sedapnyaaa jagung susu... Aa.. stroberi campo coklat pun sedapp! Segar bugar ehh.. Saya suka jugak tengok kehijauan gini.. huhu

    ReplyDelete
  7. Seronoknya pergi CH...lama dah x pi since PKP....ye la..besar2 stoberi tu.....geram plak tengok

    ReplyDelete
  8. kecurnya tgk strawberry besar2 tu. berbaloi lah RM60 tu.

    ReplyDelete
  9. biasa jumpa strawberry yang masam...kalau jumpa yang manis memang sedap

    ReplyDelete
  10. Rindunya strawberi CH. Tak leh lawan import punya. Teringat ingat betul manisnya tu..

    ReplyDelete
  11. dapnya stroberi, jagung susu..nk ke CH tu, bercinta sbb jammed semedang..hehe

    ReplyDelete
  12. best tu petik strawberry fresh dr ladang

    ReplyDelete
  13. Memang wajib la pergi CH kena petik strawbery

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

Assalamualaikum semua🥰 utk makluman ciknur adalah agent produk Mamasab bakery.  Mesti penah dengar dan tahu kan. Produk mamasab mcm2 ada. B...