iklan

Friday, 11 October 2013

selamat hari raya korban & aneka kuih lapis

 

               Assalamualaikum

        alhamdulillah bersua lg ye. 
        Kebelakangan ni lemau sikit plus buzy  
      Nk jln2 blog kenkawan pun x sempat.
      x sempat nk ngadap lappy, komen pun dgn hp bila kelapangan.


         Beberapa hari lg kita semua akan.menyambut hari raya haji @  korban @  aidiladha.
ada yg blk kg kan. Biasanya raya korban ni persediaan x sangat ala kadar je.
Cuti pun sehari je hu huu
Apapun Selamat menyambut aidiladha pd semua, Penting kita menghayati apa erti Korban sebenarnya.


Saja nk letak gambar2 kuih lapis ni. Kuih2 yg ditempah utk mkn2 majlis kecil kawan2 rapat. Resepi kuih lapis dah wat entry sblm ni. Blh rujuk bhgn resepi kuih2 talam. Dah serasi dgn resepi yg ni. Kadang2 bila yg mintak kuih segera kuih lapis ni jd pilihan sb penyediaan mudah sikit

         

Okeyyy sampai disini dulu.
         Jumpa lg minggu dpn.

14 comments:

  1. Assalam sara..acik suka makan ni..anak2 acik kata kuih rumah pangsa..tapi acik tak pernah buat sendiri..acik beli je

    ReplyDelete
  2. mmg suka buat kuih lapis ek? hehehe kami cuti panjang raya haji ni ...

    ReplyDelete
  3. Assalam...cantik nya kuih lapis ni..cam sayang lak nk makan..kaler pun comey jer

    ReplyDelete
  4. Kuih peberet sy kak...:-)
    Selamat mnyambut aidiadha buat kak sara sekuarga....

    ReplyDelete
  5. Rajinnya awak melapis..saya teringat dulu pernah buat kuih lapis lupa letak gula..siap dah hantar kedai lagi tu..he he..

    ReplyDelete
  6. dh lamanya tak mkn kuih lapis!!! bila2 rajin esok bule try resepi ni...
    selamat hr raya aidiladha kak Nuri

    ReplyDelete
  7. wahh cantiknyer kaler kuih lapis ni sara..cun banget! bak akak 2 potong..

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum kak.. x balik kampung raya haji ke kak?
    nani mmg confirm tak balik.. lagi pun mak.abah baru je balik dari KL minggu lepas.. :) terubat rasa rindu dah..
    :) seronok nya kak pandai wat kek lapis yer..

    ReplyDelete
  9. Salam aidiladha Sara, Sedapnya kuih lapis, hantar sepiring rumah akak ehe ;)

    ReplyDelete
  10. sukanya tengok kaler kuih lapis yang colourful tu kak..apapun, selamat menyambut hari raya korban yang x lama lagi..

    ReplyDelete
  11. Salam Aidiladha mamasaranur sekeluarga
    cantik terang warna kuih lapis itu...

    ReplyDelete
  12. Salam Aidil Adha buat mamasaranur sekeluarga ye...tak balik kpg ke raya tahun ni?? meh sepinggan...chantik kaler dia!

    ReplyDelete
  13. Selamat Hari Raya AidilAdha mamasaranur...cantik kuih lapis tu, menggoda betul warnanya :)

    ReplyDelete

kata-kata manis