Skip to main content

mari mewarna KFC


 assalamualaikum
 apa khabar
syukur alhamdulillah kita disni masih boleh menghirup udara segar, masih boleh menikmati makanan enak-enak belaka dan masih boleh tidur dgn lena di tilam yg empuk
berbanding dgn mereka2 yg dilanda musibah takkala ini

Ya Allah semoga apa yg berlaku kini akan segera pulih sperti sediakala...Amin. Hanya doa mampu dipanjatkan

berat mata memandang lagi berat bahu yg memikul
sangat mudah berkata-kata tp nak melaksanakan apa yg dikata itu yg tak mudah.....sbnya hanya ramai yg tahu berkata-kata

seharusnya bersyukur sgt2 kerana disini kita masih boleh bergembira, meraikan apa sahaja
macam anak2 kecil ini.

baru2 ni  staff KFC mengunjungi taska bersama  maskot Chicky
menyanyi menari bersama anak2 kat taska ni. 
Ada yg suker dan ada jg yg menyorok menangis ketakutan he hee
biasa la tu kan, kedatangan staff 2 KFC mengedarkan borang mari mewarna sebenarnya
utk yg berminat.  Jom mewarna Bertempat di KFC Eons Setiawangsa. Bayaran RM10 ,dpt makan kfc jg.

Tengok tu meriah kan ramai yg turut serta. Seronok tgk anak2 
ramai2 ni masing2 menyiapkan . Bukan main ceria melayan kerenah Chicky dan adora tu. 



Budak kecik ni salah seorang peserta he heee walaupun tak menang tp yg penting semangat ingin mencuba tu ada.
ssaja suka suka...memberi pendedahan pada anak2 ni supaya mereka berani menyahut cabaran ye tak. Ada bakat mungkinnn he hee tp yg pasti seronok tgk anak2 yg berani ke hadapan seperti ini






Comments

  1. assalamualaikum
    singgah pagi rabu :)

    ReplyDelete
  2. wa meriahnya contest...seronok budak-budak tu ya.

    ReplyDelete
  3. seronok la bebudak klau xtvt cmni....tambh klau mkn free....lgi la....

    ReplyDelete
  4. seronoknya... nk join lain kali bole tak...hehehehe...

    ReplyDelete
  5. masa anak kecik2 mmg semua contest nak ikut bagi pendedahan utk anak2 tapi mmg best aktiviti gini masa anak2 akak kecik dulu pun semua nya hangkut aktiviti apa saja..

    ReplyDelete
  6. salah satu aktiviti menarik untuk anak2....

    ReplyDelete
  7. mmg seronok la bebudak tu dpt jmpa chick kfc tu..klau mak budak pon hppybjugak kot..silap2 leh tlebih xcited lg.hehe

    ReplyDelete
  8. dua tahun lepas buat kat giant kinrara.. happening... kfc memang sll der aktiviti ni..

    ReplyDelete
  9. salam sara..memang bagus aktvti mcm ni kan...kanak2 la yg pling gembira wpun xthu apa2...memang bersyukur padaNya atas segala rahmat dan nikmatNya selama ini utk kita smua..

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…