iklan

Friday, 3 August 2012

biskut cornflake honey

assalamualaikum

Seronok tengok kebanyakan rakan2 duk tayang gambar biskut raya, cantik2 dan semuanya nampak sedap.
tp kita disini belum apa2 lg he he. Biskut cornfalake honey ni bukan utk raya ye....sebenarnya biskut untuk bersahur he he  nak kata biskut raya ,hari tak raya pun ada sokmo ni.
kegemaran anak2, sampaikan sahur pun makan ni.
suker dgn resepi kak Yatie memories ni. sedap  boleh tengok disini ye..http://yatiememories.blogspot.com/2011/08/cornflakes-madu.html
tq k.yatie

cornflake honey

bahan2nya

500gm cornflake
125gm butter
1/2 cawan gula perang
1 cawan honey

mangkuk kertas

cara2nya
cairkan butter, gula dan honey
kemudian masukkan cornflake dan gaul rata
sudukan dlm cup kertas dan bakar 15 minit
siap...

8 comments:

  1. Biskut cornflake ni kalau buat mmg cepat aje habis,tak sempat nak raya.esok nak raya hari ni baru buat.hehehe.klik iklan kat sini.

    ReplyDelete
  2. amboi...sedapnyer...nk kena buat la jugak..sbb stok cornflakes lebihan buat red pearl ada banyak ni...kang masuk angin la plak...tp betul la, kalau buat sekarang, mmg tak sempat nk raya lah jawabnyer...bukan anak2 jer yang makan, tp mak bapak skali...hehehe.... Akak dah 2 kali buat biskut kacang pic, tp semua dah licin angkara makan depan tv lepas terawih...

    ReplyDelete
  3. Seronoknya kalau buat kuih raya ramai-ramai di dapur, sambil sembang-sembang kan Mama Sara Nur... ada kawan. Hmmm.... kami tak buat kuih raya, tak buat rumah terbuka, nampaknya tahun ni beraya di kampung bonda...

    ReplyDelete
  4. Memang sedap dan mudah nk buat biskut ni kan...saya pun suka:)

    ReplyDelete
  5. Slmt berhujung minggu mamasarah.biskut cornflakes kegemaran anak2..tp thn lepas buat kurang laku sikit sbb pakai cornflakes bukan brand yg biasa guna di Msia....tak rangup hasilnya.
    thn ni rasanya buat kuih biasa2 saja....malas nak mengukis..

    ReplyDelete
  6. biskut yang rangup rangup ni kadang2 tak sempat nak sampai raya. Haha.. kena sorok satu balang kalau takut habis.

    ReplyDelete
  7. salam saranur...biskut wajib kat umah klu raya,biasa buat ngan anak pompuan :D

    ReplyDelete
  8. Bestnye... biskut cornflakes ni memang feveret kami... tapi mood buat kuih raya lum tiba lagi laaa kat Chiba... tak terasa nak mengukis lagi ni... hmmmm...

    ReplyDelete

kata-kata manis