Sunday, May 19

Agar agar santan gula melaka





assalamualaikum

 Cuaca panas2 ni kan. layan mknan sejuk2 adoii nyaman terasa tekak.

Nak mkn buah buahan yg berair mcm tembikai. kannn
kalau cuti kat rumah tu kejap2 buka peti ais cari yg szjuk2 he hee

Agar2 santan gula melaka. 
sb stok gula melaka masih byk.
kita kasi clear  peti ais.

Agar agar santan gula melaka

bahan2

20 gm agar2 tali
santan kotak 200gm
1 biji telur
gula putih
gula. melaka
garam

cara2

masak air sukatan 7 cawan
bersama2 agar2 tali
-kacau hingga hancur agar2
masukkan gula melaka da gula putih@

santan campur dgn telur - mix hingga sebati dulu

akhir. mskkan. dlm agar2 kacau hingga mendidih.

dh didih tutup api masuk dlm bekas
bekukan

siap blh potong#

7 comments:

  1. Sedap nih..mkn sejuk²..

    ReplyDelete
  2. saya suka sgt agar2 ni teringin nak cuba buat sendiri tapi risau tak menjadi

    ReplyDelete
  3. betull...sedap ni makan time panas2 ni

    ReplyDelete
  4. waaahhhh sodap ni makan time musim panas mcm skrg ni!

    ReplyDelete
  5. Sedapnya, terbayang sejuk agar2 lalu dekat tekak. Nikmatnya!

    ReplyDelete
  6. sangat sedap.. nikmat bila dah memasuki mulut.. yumm yumm yumm

    ReplyDelete
  7. Saya sukaaa kue agar2 ini. Mama sering buat dulu. Simple tapi memang sedap. Apalagi kalo dimakan dingin, segar sangat 😄😍

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

assalamualaikum selamat   Hari Raya Aidiladha♥️ @hari Raya Korban. kisah minggu lepas sblm raya lg mkan. roti canai sarang burung. Dekat je ...