Saturday, 31 July 2021

bayam. gergasi


Assalamualaikum
sbgai menutup bulan july simpan kenangan 
kisah pokok bayam cik Nor ni
Pertama. kali dlm. hidup. cik. nor tgk pokok bayam membesar begini
dgn ketinggian 6 kaki 
 sepokok lg dah tumbang minggu lepas lepas angin kuat
asalnya pokok ni semai dlm pasu tp ntah mcmana tumbuh di luar  tepi pagar ni 
byk lg sebenarnya tumbuh dek benih diterbangkan angin
merata tumbuhnya kat paip air berdekatan


gambar bawah masa 12 july
sama. tinggi kanak2. 4 tahun


12 comments:

  1. Kalau tumbuh atas tanah lagi cepat membesar bayam tu .

    ReplyDelete
  2. Benih dia berterbangan la tu.. Tu yg tumbuh kt luar2 hehehe.. Bayam nak madak apa nnt tu

    ReplyDelete
  3. Tak pernah tanam bayam seperti ni. Bayam Brazil pernah tanam dulu, tapi sekarang tak lagi.

    ReplyDelete
  4. ni bayam liar ke kak? Pernah buat main pondok pondok zaman kanak kanak dulu. Boleh makan ke bayam ni? Tinggi betul pokoknya.

    ReplyDelete
  5. fiza- Bayanm putih, benih beli kat eco

    ReplyDelete
  6. tinggi nie..sy x pernah cuba tanam bayam lagi ..bayam brazil je byak kt umah

    ReplyDelete
  7. besaqnya, tgk daun dia pun amboi subur betul! cik nor letak baja apa tu,,

    ReplyDelete
  8. Ohh bayam putih. Terima kasih inform :)

    ReplyDelete
  9. Sama la macam kat rumah SA ni..ada banyak bayam tumbuh dan banyak kali juga ambil buat goreng...tmbuh merata sebab benih dia dibawa angin...

    ReplyDelete
  10. Sihat betul bayam sampai ke luar pasu.

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

mai cuci mata dgn gambar2 tart cheese♥️ tempahan hari ahad lepas Alhamdulillah  ex ank murid nk mkn2 inti campur2 4 perisa bluebery, strawbe...