Sunday, 20 June 2021

kek kurma


kudapan ptg td kek kurma yg ala2 roti pun ada ni.
Sbb Sayang tgk kurma2 yg masih tak berusik. ni. Rasanya kurma ni tahun lepas punya lg. pemberian seorg. 
Masih elok makanya kita baking kek kurma
kot ada yg nk makan he hee
try ikut resepi kek pisang.
tukar pisang lenyek kepada kurma lenyek.
emm. rupanya ok tp kurang moist.
maybe kena tambah susu skit kot

kek kurma

bahan bahan
 1 cawan gula
4 biji telur
2 cawan kurma lenyek
1 cawan minyak
3 cawan tepung
1sb soda
1st baking powder
esen

cara cara

kita blend telur dan gula hingga putih
mskkan. minyak
pisang kenyek2 dan mskkan. telur  gyla yg diblend td
akhir mskkan tepung
sebatikan. dan griss loyang
bakar. 1 jam++





 

7 comments:

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Nampak sedap kek kurma

fairus said...

Sedapnya.. Rasa macam kek buah ke?

mama tisya said...

tk pernah lg mkn kek kurma

nohas said...

pernah makan kek kurma yg dijual sama dgn kek pisang..tapi mcm dah tak nampak di pasaran..

shima jelani said...

banyak jugak baki kurma bulan pose aritu.insyaAllah boleh jugak cuba buat kek kurma

Nina Mads said...

Sedapnyaa tgk. Gebu betul. Ada masa nk cuba buat lah

Azhafizah MN said...

First time nampak kek kurma. menarik jugak boleh buat kek. Mudah tu kalau cara buatnya macam kek pisang.

 Assalamualaikum ☺️4 hari cik nor. hilang dari radarsekejap  masuk meredah kebung durian. Jangan tanya dimana ye☺️✌️ spt thn2 lepas tiba mus...