Thursday, 10 June 2021

aku dan bunga matahari










ASSALAMUALAIKUM
salam jumaat yg barakah

sykur alhamdulillah

aku dan bunga matahari😍

hari2 tgk dan ambik gambar bunga2 matahariku yg mekar ni
sampai penuh dah galery kat henpon ha haaa

yg ni bunga musim/sessi  pokok yg kedua 
pertama dah abis, benih semai semula dan inilah hasilnya berkembang pd PKP thn 2021 pula

musoh utama nya belalang hijau tu
geram juga abis daun2 dikunyahnya
berlubang lubang








disini asalnya benih bunga matahariku
@Taman Saujana Putrajaya
gigih dtg jln2 sini semata mata nk tgk bunga matahari besar2 ni
level sama tinggi dgn org he hee


memang menarik view sini
sb tu jd pilihan pasangan pengantin baru buat photoshot 

memang ramai pun masa dtg tu mempelai2 ni sibuk posink

















 

8 comments:

mama tisya said...

wah mekar dan besar bunga matahari tu

norhidana said...

Cantiknya kak... dana teringin nak tanam tapi takde lak tanah huhuhu... mesti cantik dahl bunganya besar

Syaz Rahim said...

cantik bunganya

Nur said...

Cantiknya bunga matahari. Saya pernah cuba tanam, tapi tak tumbuh. Benihnya, biji kuaci tu, kena kopek kulit ke, sebelum tanam?

Atiqah Najihah said...

Cantikkkkk! Besar ya bunganyaaa hehehe

fairus said...

Abang saya rajin tanam.pokok ni di rumahnya.

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Bestnya kalau kat umah taman pokok matahari ni banyak2 kan . .bunga pun besar .tinggi

Kakmim said...

cantik kan bunga matahari.. tgk bunga ni memang mcm memberi semangat kt kita.. x tau kenapa.. mungkin saiznya besar kot

  SESUNGGUHNYA SEDEKAH ITU ADA DALAM PELBAGAI BENTUK DAN RUPA. INILAH ANTARA RAHSIA KEBIJAKSANAAN ALLAH SWT. APABILA KUCING DTG KEPADA KITA ...