Monday, 19 April 2021

JAMBU MADU

alhamdulillah kali ni Lebat berbuah pokok jambu nnan satu ni

pokok di depan rumah kakak sis kat Perak

sampai terbuangg la

bertaburan bwh pokok waktu pagii

dalam pd buah lebat tu masih ada berbunga pula

silih ganti.

Bila tgk buah bergelimpangan kat tanah waktu pg

aduhaiii sayang sungguh melihatnya, anak2 kakak sis pun heran sangat buah ni

masa beli kat rnr harganya 7 biji d

je dah cecah rm 13

mahal juga kan






 sayangnya mungkin sb tak terjaga

buahnya byk busuk bhgian dalam

nampak luaran cantik tp hati2 masa gigitttt aduhhh yupp ada ulat he heee

9 comments:

Suria Amanda said...

Nampak segar je..bestnya..kalau SA pun sama kot..dah selalu makan so dah tak heran..tapi kalau yg jarang jumpa ni mesti x tinggal peluang...

Semut Senyum said...

Assalamualaikum...

Wah. SS dah lama tak makan jambu air ni... sedap.. makin dengan cicah kicap pedas... sedaaapppnye...

Selamat berpuasa. Semoga Allah permudahkan segala urusan sepanjang Ramadhan ini. Amiinn.

Amie said...

Kena bungkus kot buah ni supaya elok atas pokok.

Atiqah Najihah said...

Sayangnyaaaa ada ulat, mungkin kena balut kot biar elok tak ada ulat.

mama tisya said...

lama tk mkn jambu pink ni

Syuhada Idris said...

urrmmmmm....dapnyer!!dapat cicah dengan kicap+cabai+belacan sedap nih.

norhidana said...

sedapnya kak jambu madu nih...
jambu ni memang sensitif kalau tak terjaga elok boleh cepat berulat dalamnya... dulu tepi rumah abah ada pokok ni, tapi tulah asal berbuah mesti dalam ada ulat, buah manis tapi dalam 10 biji nak dapat 1 yang elok pun payah, sudahnya abah tebang

Azhafizah MN said...

Sedapnya jambu madu. Susah nak jumpa sekarang ni.

Nina Mads said...

Sedapnyaaa jambu air. Cicah kuah rojak best

 Manusia itu ibarat daun jika tidak gugur ke tanah hari ini suatu hari nanti pasti akan gugur begitulah insan-insan yang kita sayang ...umpa...