Friday, 26 February 2021

kebun minii pokok bendi


Cuaca  beberapa hari ni memang panas agak terik

tapi adakala  berangin

angin kering  kulit kata org2 tua dan ptg angin kadang2 angin kuat 

terasa suasana di kg pula santai2 kat sawah padi😍

Bila angin tak lama lg kalau ada rezeki pokok2 musim buah akan 

tiba. Nak masuk mac 

tapi rasanya dah lebih seminggu tak ujan disini

pg2 kena siram petang pun siram

kalau tak siram pokok memang mati terutama pokok2 dlm pasu or polibeg kan. pokok2 atas tanah ok lg

teringat pokok2 kat kebun apa la agaknya perkhabaran

Bila laaaa nak dpt blk jenggah 

😑😑

ni antara pokok2 bendi yg bertahan ,sejak menjak buang pokok serai 

belalang dan siput babi dah tak nampak bayang lg he hee

kalau tak memang tak sempat la daun bendi ni kelihatan, abis gondol

alhamdulillah dah keluar bunga walau pokok kecik je

emm masa tanam atas tanah dylu memang tak berenti berbuah



 

5 comments:

Adinda Baizura Mazlan said...

Cantik bunganya :)

Syaz Rahim said...

mekar elok je :)

Azhafizah MN said...

Subur elok tanaman bendi akak. Itulah kan, musim panas sekarang ni. kena siram lebih dari biasa.

norhidana said...

sekarang kan panas membahang kalau tak siram sehari memang kesian pokok2 tu

Suria Amanda said...

SA baru habis tuai bendi, dan dah tanam yang baru..tapi batch kali ni banyak pokok mati..x tau la sebab apa

alhamdulillah kali ni Lebat berbuah pokok jambu nnan satu ni pokok di depan rumah kakak sis kat Perak sampai terbuangg la bertaburan bwh pok...