Skip to main content

Damai laut Beach Resort yg mendamaikan

Assalamualaikum
entry tertunggak ye..nk jg mskkan disini sbgai kenangan manis. Percutian family di Damai Laut Lumut awal disember 2012 yg lalu. Sblm ni dah wat entry tp gambar2 di kolam renang disini  Inilah bilik penginapan, amat selesa. View ke pantai yg pasti sgt cantik.
Yg pasti memang tak puas berada di sini..rasa nak pergi lagi..insyaallah andai ada rezeki

pemandangan dari bilik penginapan kami

menunggu utk chek-in ,,penat jg perjalanan ke sini dlm 3 jam tu. Walaupun agak jauh Dl ni tp bila jejak rasa puas melihat keindahannya



3 beranak ni sakan berendam...mama dan adik tgk je dari pantai
si adik ni sibuk main pasir je suruh berendam takut he he






suka tgk kepulan awan yg sgt cantik...inilah betapa indahnya ciptaan ilahi
xtvt paling digemari si abang ni....


Selm berangkat pose dulu sebagai kenangan....

Comments

  1. wahhh.. seronoknya cuti cuti mesia.. :)

    ReplyDelete
  2. assalam..syoknye boleh berendam mcm tu

    ReplyDelete
  3. cantik nya pemandangan tu anak2 mmg suka tempat yg ada air sama macam anak2 akak time kecik pantang jumpa air mesti nak terjun haha

    ReplyDelete
  4. Osem nye kak.... terasa nk pergi jugak ke sini. Salam kenal n follow sini jugak. Jemput singgah n jenguk2 blog saya jugak. Tq!

    ReplyDelete
  5. seronok dapat bawa anak2 gi bercuti kan..

    ReplyDelete
  6. wah.. bestnya akak jalan2 bercuti.. cantik sungguh pemandangannya.. kalau may mogok xnak balik ni.. hehe..

    ReplyDelete
  7. salam,
    mama sara ni familiar lah...boleh tahu latar belakang sedikit...asal dan sekolah kat mana dulu?

    ReplyDelete
  8. bestnya bercuti.. Ros pun dah lama tak bercuti .. teringin pula rasanya. kena cari masa yang sesuai ni :)

    ReplyDelete
  9. bestnyer kak...bila bercuti ni rasa tenang ja...hilangkan serabut kepala...he he he

    ReplyDelete
  10. Salam..best nyer g bercuti ngan anak2,rilexs kan minda..santai tanpa ada gangguan,lambat nyer airis nak bercuti kat negeri perak cuti sekolah nanti..hehe jenjalan sempena cuti sekolah

    ReplyDelete
  11. mmg cantek pemandangannya...
    terkenang pulak kenangan berkayak di sini sejauh 7km 13 tahun yang lalu masa bekerja dulu...sungguh2 mendebarkan...gayat!!

    ReplyDelete
  12. bestnye..rajin betul family akak pegi becuti kn..best kn..

    ReplyDelete
  13. akak yang kiranyer dekatjer ngan kampung tak gi lagiler.. damai lautni antara resort company akak tau. tapi idakler penah sampai gak.. nampak sangat cantik dan syiok sekali.. harap dapat gak gi...

    ReplyDelete
  14. Salam Kak...wahhhh seronoknya dapat bercuti ditepian pantai....klu malam lagiiii best kan dengan angin dan bunyi deruan ombaknya

    ReplyDelete
  15. Aslmkum mamasaranur
    Cantiknya view Damai Laut ni....mmg terasa damai melihatnya....menarik!
    seronok anak2 main di pantai...

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…