iklan

Thursday, 18 October 2012

cupcake coklat 50 sen


 ASSALAMUALAIKUM

Esok jumaat dah kan, pastu sabtu dan ahad......
yehoooo cuti lagi 

Alhamdulillah tak lama lg
 akan tiba 10 zulhijjah. Hari yg dinanti oleh semua muslimin muslimat. Kita akan menyambut hari raya aidiladha @ hari raya korban. Ada yg balik kampung utkbuat korban??
kami insyaallah macam biasa le akan balik he he lgpun thn ni mak ada masuk jg korban 1 bahagian so wat makan2 sikit dirumah
kata mak nak makan rebus2 cicah je daging nanti



ok masuk ke cerita tajuk diatas ye...cupcake 50 sen ,   partime tiapminggu. customernya budak2 sekolah yg transit kat taska ni
suka suka je. selagi disukai 

dah biasa dgn resepi cupcake ni dan budak2 pun suka dgn rasanya . memang moist tak payah nak letak topping2 lg cuma letakkan coklat rice warna warni utk bg seri
resepi ni c/p dari myresepi masa tu blm reti berblog, tak tertulis pula namanya. Harap maaf ye andai ada sesiapa yg empunya resepi ini terbaca. tumpang share disini


cupcake coklat

telur 2 biji
gula 1 cawan
*tepung gandum 2 cawan
*serbuk koko 1 cawan
minyak jagung 1 cawan
susu pekat manis 1 cawan
esen vanila
*soda bikabonat 1 st
1 cawan air panas didih

cara-caranya

mixer telur dan gula hingga kembang
masukkan minyak dan susu
ayak bahan-bahan *tepung + soda + koko 
kemudian digaul sebati
akhirkan masukkan air panas
 danmasukkan dlm cup
bakar dalam 15 minit 170c



TERIMA KASIH

10 comments:

  1. Wah kak.. sama la kita.. asyik citer pasal cuti je.. melompat2 kalau hari jumaat kan.. eheheh..
    cup cake 50 sen.. boleh ler wat berniaga ni kak.. ada customer ok gak.. kalau berniaga.. tapi tak de customer camne.. ehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he sabtu ahad sb leh bgn lewat...
      customer budak2 sekolah je nani, bolehlah kan he he

      Delete
  2. alhamdulillah tahun in kami berkorban di muscat.

    yg simple tu yg sedap

    ReplyDelete
  3. teringat dulu kawan2 kakak dini rajin dok mengoder cupcake jugak.. skrg dah mls nak buat sbb tak sempat nak layan deko2nya tu.. sbb budak2 tu seronok mintak deko2 ikut citarasa masing2.. udahla deko2 pd cupcake.. mls betul nak tukar2 nozel.. tp kdg tu seronok gak buatnyer.. cuma masa tak mengizinkan...

    ReplyDelete
  4. dulu2 masa mula2 business cc kecik2 mcm tu lah ucu buat siap dgn deko2 bagai...tp sekarang kalau customer nk kena fikir 18x kot baru nk buat....

    ReplyDelete
  5. wah..rajin saranur...keja lg...bisnes lagi....tp lagi termampu buat je...kita gali selagi terdaya....*bila lagi nak kaya kalau x buat...he he he

    ReplyDelete
  6. salam...balik bt kurau ye? nanti jenguk2 atas pokok tu kot2 ada buah doyan, bawak balik sini bleh buat durian crepe yer...hehehe....

    saya ingat nk balik gak...tp tgk la mood encik boss dulu..yelah, kalo balik KL ari ahad, sure jem teruk kat highway...tu yang paling dibenci

    ReplyDelete
  7. wah seronoknya bile masuk bab cuti yea...QH pon gitu..bleh bmalas2an kt umahkan..

    comeiiinya cc 50sen tu..kek coklat mmg bebudak suka..tmasuk yg seusia kita ni...kalau dpt sedap mmg xpyh bertoping pon..mcmtu pon dh ok..hehe

    ReplyDelete

kata-kata manis