Skip to main content

cupcake coklat 50 sen


 ASSALAMUALAIKUM

Esok jumaat dah kan, pastu sabtu dan ahad......
yehoooo cuti lagi 

Alhamdulillah tak lama lg
 akan tiba 10 zulhijjah. Hari yg dinanti oleh semua muslimin muslimat. Kita akan menyambut hari raya aidiladha @ hari raya korban. Ada yg balik kampung utkbuat korban??
kami insyaallah macam biasa le akan balik he he lgpun thn ni mak ada masuk jg korban 1 bahagian so wat makan2 sikit dirumah
kata mak nak makan rebus2 cicah je daging nanti



ok masuk ke cerita tajuk diatas ye...cupcake 50 sen ,   partime tiapminggu. customernya budak2 sekolah yg transit kat taska ni
suka suka je. selagi disukai 

dah biasa dgn resepi cupcake ni dan budak2 pun suka dgn rasanya . memang moist tak payah nak letak topping2 lg cuma letakkan coklat rice warna warni utk bg seri
resepi ni c/p dari myresepi masa tu blm reti berblog, tak tertulis pula namanya. Harap maaf ye andai ada sesiapa yg empunya resepi ini terbaca. tumpang share disini


cupcake coklat

telur 2 biji
gula 1 cawan
*tepung gandum 2 cawan
*serbuk koko 1 cawan
minyak jagung 1 cawan
susu pekat manis 1 cawan
esen vanila
*soda bikabonat 1 st
1 cawan air panas didih

cara-caranya

mixer telur dan gula hingga kembang
masukkan minyak dan susu
ayak bahan-bahan *tepung + soda + koko 
kemudian digaul sebati
akhirkan masukkan air panas
 danmasukkan dlm cup
bakar dalam 15 minit 170c



TERIMA KASIH

Comments

  1. Wah kak.. sama la kita.. asyik citer pasal cuti je.. melompat2 kalau hari jumaat kan.. eheheh..
    cup cake 50 sen.. boleh ler wat berniaga ni kak.. ada customer ok gak.. kalau berniaga.. tapi tak de customer camne.. ehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he sabtu ahad sb leh bgn lewat...
      customer budak2 sekolah je nani, bolehlah kan he he

      Delete
  2. alhamdulillah tahun in kami berkorban di muscat.

    yg simple tu yg sedap

    ReplyDelete
  3. teringat dulu kawan2 kakak dini rajin dok mengoder cupcake jugak.. skrg dah mls nak buat sbb tak sempat nak layan deko2nya tu.. sbb budak2 tu seronok mintak deko2 ikut citarasa masing2.. udahla deko2 pd cupcake.. mls betul nak tukar2 nozel.. tp kdg tu seronok gak buatnyer.. cuma masa tak mengizinkan...

    ReplyDelete
  4. dulu2 masa mula2 business cc kecik2 mcm tu lah ucu buat siap dgn deko2 bagai...tp sekarang kalau customer nk kena fikir 18x kot baru nk buat....

    ReplyDelete
  5. wah..rajin saranur...keja lg...bisnes lagi....tp lagi termampu buat je...kita gali selagi terdaya....*bila lagi nak kaya kalau x buat...he he he

    ReplyDelete
  6. salam...balik bt kurau ye? nanti jenguk2 atas pokok tu kot2 ada buah doyan, bawak balik sini bleh buat durian crepe yer...hehehe....

    saya ingat nk balik gak...tp tgk la mood encik boss dulu..yelah, kalo balik KL ari ahad, sure jem teruk kat highway...tu yang paling dibenci

    ReplyDelete
  7. wah seronoknya bile masuk bab cuti yea...QH pon gitu..bleh bmalas2an kt umahkan..

    comeiiinya cc 50sen tu..kek coklat mmg bebudak suka..tmasuk yg seusia kita ni...kalau dpt sedap mmg xpyh bertoping pon..mcmtu pon dh ok..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…