Skip to main content

TAMAN TASIK TAIPING

assalamualaikum...
Cepatnya masa berlalu....beberapa hari lg je kan penggal persekolahan 2013 akan bermula. 
Mulalah hati pun bercampur baur ni suka duka.....macam2 dlm fikiran. Ya Allah ...ikutkan hati berat nak tinggalkan kg dgn ayahanda yg perlukan penjagaan skrg walaupun mak ada.
Sebak pun ada rasanya ...nak lg fikirkan lepas ni mesti sunyi mak ayah bila ank cucu semua dah kembali sibuk dgn sekolah hu huu
sedeh hanya Allah mengetahui...
ni sempat ambik masa awal disember hari yg sama melawat Muzium Taiping...hanya singgah sementara menunggu waktu melawat ayah di Hospital.. Si abang IS ni yg beriya-iya nak naik. Mama temankan sb yg lain semua taknak. Malas sebenarnya nak mengayuh tu. Lainlah  pasangan muda mudi bercintan cintun suker la kan. Jangan tak percaya ye walaupun dari dulu selalu dtg Taman Tasik Taiping tp inilah fisrtime naik he heee dulu kalu dtg pun samada berkelah ngan family takpun ngan kenkawan pusing2 je tasik ni....bayarannya RM 12.00 utk 2 org 

tgk cantik kan kawasan Taman Tasik Taiping ni...
paling berat ni nak melangkah pulang ke KL semula hu huuuu Ya Allah semoga dipermudahkan semuanya...
jg berilah kekuatan kepada ibuku utk terus sabar menguruskan Ayahanda tercinta..

Comments

  1. yelah nuri... dah tinggal seminggu je lagi anak2 nak bersekolah semula.. akak pun bercampur baur perasaan bila kakak dini nak dok kat asrama ni.. risau ada sedih pun ada.. hehe.. moga semuanya dipermudahkan..

    kalau akak pun tak suka naik itik tu.. takut pun ye jugak.. akak ni mmg penakut air.. hehe..

    ReplyDelete
  2. canteek taman taiping yer..... anak mori siap post gambar taman taiping kt FB.. mmg cantekk...

    ReplyDelete
  3. tak pernah masuk lg ke sini..berjalan sakan ye kak..

    ReplyDelete
  4. cantik pic ....
    yelah anak2 dah mula sekolah , sunyi kembali
    jalan kembali sesak lah kan ..

    gitulah berganti tahun .. ;)

    ReplyDelete
  5. wahh...seronok juga ya kak..sesekali bawa anak2 mcm ni...:)

    ReplyDelete
  6. Salam Kak...sesekali ronda tasik...tapi dating ngan si cilik plak kat dalam angsa...he he he

    ReplyDelete
  7. bestnya kak..dah lama x naik nie..tu lakan cuti sek dah nak abis dah cepat btl..emk2 baru nk cuti pnjang..pasni duty kembali cam biasa la kan:)

    ReplyDelete
  8. lamaaaaaaaaaa sangat tak naik itik kat taman tasik taiping ni... tapi kalau anak2 sure berkobar2 nak naik... nani dah selalu sangat dulu.. hihihi... tapi kalau balik kg, wajib tawaf taman tasik.. kurang2 gi tengok permandangan dan monyet2.. kat gelongsor besar tu...

    ReplyDelete
  9. betul la...sekarang ni masa cepat sgt berlalu ni...rasa cam baru ja bercuti dah nak sekolah dah....Taman Tasik Taiping ni area nak pi zoo Taiping ka...sbb per pg zoo Taiping lalu satu taman tu cam ni gak...Fiza pernah naik itik tu...penatnya ya ampun....nasib baik naik ngan adik laki...dia yg tolong kayuhkan...ajak asben naik dia x nak takut tenggelam katanya...ha ha ha....

    ReplyDelete
  10. Ada kelapangan nanti boleh balik kampung jengok ayahandabondanya....

    ReplyDelete
  11. Aduhaiiii rasa macam seronok je naik itik tu.....

    ReplyDelete
  12. aduhaiii bestnya naik angsa besauuu tu..dh lama xnaik..

    ReplyDelete
  13. Ya Allah kalu tahu selalu dtg tepeng boleh kak zu p jumpa..dekat sangat dah tu..

    tapi..mmg kak zu sgt2 sibuk seminggu dua ni..bapa mentua masih di wad lagi..

    kak zu nk tya..nama apa adik kak zu ni..takan nak paggil mama nursara lak kan...no tel yg kat sebelah tu yer..senng2 nnti kita caling caling yer...

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…