iklan

Thursday, 27 December 2012

TAMAN TASIK TAIPING

assalamualaikum...
Cepatnya masa berlalu....beberapa hari lg je kan penggal persekolahan 2013 akan bermula. 
Mulalah hati pun bercampur baur ni suka duka.....macam2 dlm fikiran. Ya Allah ...ikutkan hati berat nak tinggalkan kg dgn ayahanda yg perlukan penjagaan skrg walaupun mak ada.
Sebak pun ada rasanya ...nak lg fikirkan lepas ni mesti sunyi mak ayah bila ank cucu semua dah kembali sibuk dgn sekolah hu huu
sedeh hanya Allah mengetahui...
ni sempat ambik masa awal disember hari yg sama melawat Muzium Taiping...hanya singgah sementara menunggu waktu melawat ayah di Hospital.. Si abang IS ni yg beriya-iya nak naik. Mama temankan sb yg lain semua taknak. Malas sebenarnya nak mengayuh tu. Lainlah  pasangan muda mudi bercintan cintun suker la kan. Jangan tak percaya ye walaupun dari dulu selalu dtg Taman Tasik Taiping tp inilah fisrtime naik he heee dulu kalu dtg pun samada berkelah ngan family takpun ngan kenkawan pusing2 je tasik ni....bayarannya RM 12.00 utk 2 org 

tgk cantik kan kawasan Taman Tasik Taiping ni...
paling berat ni nak melangkah pulang ke KL semula hu huuuu Ya Allah semoga dipermudahkan semuanya...
jg berilah kekuatan kepada ibuku utk terus sabar menguruskan Ayahanda tercinta..

13 comments:

  1. yelah nuri... dah tinggal seminggu je lagi anak2 nak bersekolah semula.. akak pun bercampur baur perasaan bila kakak dini nak dok kat asrama ni.. risau ada sedih pun ada.. hehe.. moga semuanya dipermudahkan..

    kalau akak pun tak suka naik itik tu.. takut pun ye jugak.. akak ni mmg penakut air.. hehe..

    ReplyDelete
  2. canteek taman taiping yer..... anak mori siap post gambar taman taiping kt FB.. mmg cantekk...

    ReplyDelete
  3. tak pernah masuk lg ke sini..berjalan sakan ye kak..

    ReplyDelete
  4. cantik pic ....
    yelah anak2 dah mula sekolah , sunyi kembali
    jalan kembali sesak lah kan ..

    gitulah berganti tahun .. ;)

    ReplyDelete
  5. wahh...seronok juga ya kak..sesekali bawa anak2 mcm ni...:)

    ReplyDelete
  6. Salam Kak...sesekali ronda tasik...tapi dating ngan si cilik plak kat dalam angsa...he he he

    ReplyDelete
  7. bestnya kak..dah lama x naik nie..tu lakan cuti sek dah nak abis dah cepat btl..emk2 baru nk cuti pnjang..pasni duty kembali cam biasa la kan:)

    ReplyDelete
  8. lamaaaaaaaaaa sangat tak naik itik kat taman tasik taiping ni... tapi kalau anak2 sure berkobar2 nak naik... nani dah selalu sangat dulu.. hihihi... tapi kalau balik kg, wajib tawaf taman tasik.. kurang2 gi tengok permandangan dan monyet2.. kat gelongsor besar tu...

    ReplyDelete
  9. betul la...sekarang ni masa cepat sgt berlalu ni...rasa cam baru ja bercuti dah nak sekolah dah....Taman Tasik Taiping ni area nak pi zoo Taiping ka...sbb per pg zoo Taiping lalu satu taman tu cam ni gak...Fiza pernah naik itik tu...penatnya ya ampun....nasib baik naik ngan adik laki...dia yg tolong kayuhkan...ajak asben naik dia x nak takut tenggelam katanya...ha ha ha....

    ReplyDelete
  10. Ada kelapangan nanti boleh balik kampung jengok ayahandabondanya....

    ReplyDelete
  11. Aduhaiiii rasa macam seronok je naik itik tu.....

    ReplyDelete
  12. aduhaiii bestnya naik angsa besauuu tu..dh lama xnaik..

    ReplyDelete
  13. Ya Allah kalu tahu selalu dtg tepeng boleh kak zu p jumpa..dekat sangat dah tu..

    tapi..mmg kak zu sgt2 sibuk seminggu dua ni..bapa mentua masih di wad lagi..

    kak zu nk tya..nama apa adik kak zu ni..takan nak paggil mama nursara lak kan...no tel yg kat sebelah tu yer..senng2 nnti kita caling caling yer...

    ReplyDelete

kata-kata manis