iklan

Sunday, 2 December 2012

balik kampung...cuti-cuti Malaysia

assalamualaikum 

alhamdulillah...bersua kembali ye, syukur padaNya..kerana kembali sehat setelah 2 hari  diam bawah selimut sb dilanda deman selsema selepas kena hujan balik dari MAHA Serdang khamis tu.

hari ni yeahhhhhhhh agak lega dan mood pun sangat gumbira sb pertamanya cuti2 Malaysia dan keduanya nak balik ke kampung halaman lusa.
sukernya tak sabar nak menikmati buah2 doyan, rambutan , manggis dan langsat yg tgh masak ranum
mesti pulun habis-habisan si manggis kali ni, tak kiralah 
doyan jg kena layan sb kali ni mak bgtau doyan kat bukit memang sgt menjadi ,lama dah tak rasa doyan bukit ni sejak bertahun bila pak dah tak nak jga dan tiapkali musim buah kena pajakkan kat org.

gambar  google 

sedap oooo doyan ni asli punya isinya mcm2 kuning putih yg tebal nipis  semua ada dan penting sekali byk  kenangan manis dolu2 masa zaman sekolah duk pi angkut dari atas bukit merentasi bendang, sungai utk sampai ke rumah. Banyak tak terkira jasanya pada keluarga kami..
hasil jerit perit ayahanda mengusahakan pokok2 durian kawasan bukit. Bukan mudah sebenarnya ...ooh kalu nak dicerita memang panjang lebar.


Swiss-Garden Golf Resort & Spa Damai Laut


Swiss-Garden Golf Resort & Spa, Damai Laut 



ok inilah tempat cuti-cuti Malaysia kami sekeluarga kali ini.
nanti n3 ceritanya ye

ok jumpa lagiii

20 comments:

  1. MamaSara, seronoklah balik kampung makan deghoyan ni.. yang paling seghonok tu haaaa.. Swiss Garden damai Laut, fuhhhhhhhhhhhh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahhhh seronok he he dua2 seronok Sari

      Delete
  2. Salam Mamasara...
    Seronok tu balik kampong...jangan lupa buat durian crepe yea..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahel tu la siap salin resepi crepe dah he he kot2 ada rajin blhlah try nanti

      Delete
  3. bestnya balik kampung..
    seronok dapat makan durian..betul nak usahakan durian ni bukannya mudah..
    arwah bapa pun dulu ada tanam..

    ReplyDelete
  4. bestnya orang ada kg... sronok bila musim buah...hehehee..

    ReplyDelete
  5. Kak...sy memang hantu durian..hehe
    best nya coti2 Malaysia...
    anak2 pun seronok kan....:)

    ReplyDelete
  6. aida memang teringin nak gi damai laut ni.
    tak terlaksana lagi keinginan tu :-(

    ReplyDelete
  7. doyan bukit mmg sedap...ucu pernah makan 15thn yg lalu..lamakan.masa tu pegi selama perak (rasanye lah..)rmh kawan.rmh kwn ni betul2 dekat dgn kt hutan..sumber air pun dari bukit...mula2 seram jugaklah tapi doyan punya pasal...peeggghhh sampai sana dlm pkl 4 pgi terus pulun durian. kenangan btul..

    selamat bercuti yer nurin....bessstttnye ..

    ReplyDelete
  8. Selamat bercoti dan menikmati hasil alam....

    ReplyDelete
  9. Salam singgah...bestnya blk kg mkn duyan..kita pun tringin nak blk kg..hubby xleh cuti..ujung tuhn bz katanya..hu

    ReplyDelete
  10. Aslmkum mamasaranur.
    bestnya ada dusun durian sendiri....puas dpt mkn bila menjadi.
    slmt balik kg...dan slmt bercuti

    ReplyDelete
  11. slamat bercuti mama..simpankan durian sikit kt kita:)

    ReplyDelete
  12. kebun sendiri yer kat kg... bestnya ade durian...

    ReplyDelete
  13. Mamasara, cuti2 Malaysia yer.. tu siap dpt posing dgn ying lagi. ..

    ReplyDelete
  14. musim durian la ni.... selamat bercuti ye...

    ReplyDelete
  15. wahhh..selamat bercuti..
    (biskut mazola nmpk sedap la!)

    ReplyDelete
  16. gembiranya dalam haAAti..selmat bercuti kak, cute girl kat atas tu..

    ReplyDelete
  17. wah bestnya kak sara..saya dah abis cuti..nampaknya tahun depan lah cuti2 malaysia saya..hehe

    ReplyDelete

kata-kata manis