iklan

Saturday, 27 September 2014

waffle sedapp


assalamualaikum

selamat pagi minggu
jom sarapan dgn waffle sedap dan mudah ni
makan panas2 ranggup lg ni
mcm2 boleh letak jem, kaya  peanut butter atau sapu nuttella
semua sedap



waffle

bahan2nya

2 cawan tepung kek @ tepung kek
2st yis
2 sb gula
secubit garam
1 biji telur
1 cawan susu segar
1/2 cawan air suam
3 sb butter cair

gaul semua hingga sebati\atau blend je
biarkan sekejap dlm 15minit
tuang dlm acuan
tunggu nmpk agak perang
siapppp

mudahkan, 



6 comments:

  1. Assalamualaikum...kita pun lama snguh dah xbuat waffle ni...acuan duk peram dlm kabinat kat msia...budak2 msti suka kan..

    ReplyDelete
  2. wafle febret ibu ayah dan anak2 hehee..mmg laku jee klu bt wafle..semua suka ^__^

    ReplyDelete
  3. memang sedap, tertarik dengan buah strawberi tu..menggoda sungguh..hikhik..

    ReplyDelete
  4. enak nih,,,wafle strawberinya menggoda sekali mbak :)

    ReplyDelete
  5. memang sedap mkn panas2 waffle ni kan.. sejak ada waffle maker ni mmg kerap buat waffle... jimatlah duit sebab dah tak teringin nak membeli dah bila pegi mall atau mana2.. hehe...

    ReplyDelete
  6. saya pon guna resepi ni.. tak payah beli waffle dah semenjak dua menjak ni
    jemput dtg rumah saya.. salam perkenalan!
    masuri24.blogspot.com

    ReplyDelete

kata-kata manis