Skip to main content

selamat hari lahir Saif al Muqmin & Sarah Nur Izzati

 assalamualaikum

alhamdulillah 5 jan genaplah 14 tahun usia anak bujang sorang mama ni dan 6 jan pula anak dara bungsu mama genap 7 tahun, setiap tahun kami kongsi kek besday tau
he hee
senang keja mama kan

Syukur alhamdulillah, harapan dan doa mama serta abah anak2 membesar sehat sempurna dan sentiasa beroleh kejayaan di dunia jg akhirat.
jadi anak yg baik, soleh dan solehah....Amin

sekadar berkongsi gambar2 sbgai kenangan saat2 gembira semalam.
kek feberet si abang Is ni kek butterscoth walnut
ala2 SR he hee



1,2, 3 tiuppppppppp he he



entry akan datang resepi ke ye

Comments

  1. Salam mama sara Nur.Sealmat ulangtahun utk Saif al Muqmin & Sarah Nur Izzati...mudahkn sekali sambut berdua..xyah beli kek 2-3 kali.hihi

    ReplyDelete
  2. Hepy bezday utk mrreka berdua...cantik kek tu .....mcm kek durian!

    ReplyDelete
  3. Hepi Besdei untuk abang dan adik...dekat2 lak nama anak sulong kita...Mukminin :)

    ReplyDelete
  4. Kek chumill..epy bthdy utk 2dua yer..

    ReplyDelete
  5. wahh! happy birthday buat mrk kak.. moga pgj umur & murah rezeki..berjaya dunia akhirat..amin!..
    mesti sedap kek mama buatkan...:)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum sara..hepy bfdy utk anak bujang dan ank dara sara..wah bak mai Uj sepotong..nmpk sedaplah kek tu...;)

    ReplyDelete
  7. happy birthday adik2..
    macam saya kak..
    saya 4hb ayah saya 6hb
    share cake tiap tahun kak,,
    jimat and meriah..
    ^_^

    ReplyDelete
  8. happy besday...Saif dan Sarah...anak akak pun tarikh berturut2 mcm ni..27 otc 1995 dan 28 otc 1991

    ReplyDelete
  9. assalam nuri..lama nya kzu tak menyinggah sini..sibuk bebebo..

    selamat hari lahir buat kedua anakanda..semoga jadi insan yg baik baik yer..insyaAllah.

    tak balik tepeng ker..

    ReplyDelete
  10. nampak sedap sangat kek tu bila nampak sos butterscoth meleleh2... hehe.. pandai & rajin sangat Nuri mencubanya...
    senang bila anak besday dekat2... leh sharing kek.. lebih special kek mama buat sendiri... hehe..
    happy birthday abg Is & adik Sarah ye... moga kedua2 bradik ini menjadi anak yang terbaik buat ibu bapa... amin..

    ReplyDelete
  11. untung mama pandai buat kek kegemaran anak dia. Happy belated birthday utk anak2 akak...Cemerlang dunia akhirat...amin

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…