Tuesday, 17 December 2013

cekodok pisang


assalamualaikum

cekodok pisang tak asing lagi dimana sahaja kan
digemari ramai, dari dahulu kini selamanya he hee 
penyediaan mudah dan cepat jg. best makan panas2 tu
petang atau pagi
kat umah ni pantang ada je pisang
ni pisang awak namanya, memang kat kg mak tanam sbnya pisang ni tak dak pantang. mak bulih makan pisang ni



kita suka cekodok gini, bulat2 dan tak lembik berminyak.
terasa pisangnya dan tepung. kalu pisang emas baunya wangi je
dan kalu pisang awak pun sedappp.

my resepi cekodok pisang

bahan-bahan

8-10 biji pisang emas @ pisang awak
-blender dgn 3/4 cawan air

gula 2 sudu besar
garam secukup rasa
1st soda bicabonat
2 cawan tepung gandum

sebatikan dan goreng dlm minyak panas

siapppp




8 comments:

syapex said...

ish2...
mlm2 ni dok tayang cekodok pisang la pulokk...
klau dpt ni bes jgk, mkn smbil tgk tv..
hehehee...

ZalinZalina said...

Saya sampai sekarang tak tau ni pisang apa tu pisang apa..main beli aje...he he..pantang nampak pisang mesti saya nak buat kek pisang...sesekali buat cekodok pisang sedap gak kan :)

kayumaniskorner563 said...

cntik nyer cekodok pisang bulat.....kak ruby buat x jd bulat, leper je

asyifa mustaffa said...

Mmg kegemaran anak2 sy ni kak...:-)

Cho Zila said...

ehm nampak comeljer cekodokni.. memang kegemarna anak2...

Umie Jazz said...

Assalamualaikum sara...bulat2 jer cekodok pisang tu....

Amie said...

Lamanya tak jumpa pisang awak... sedapnyalah kalau dapat sebiji dua cekodok .... buat minum petang!

Bbwana adienia said...

salam kak..

em, sedapnya makan cekodok pisang..memang layan abis ni makan..

biskut kacang hijau

assalamualaikum   tqqq AlongRoz kongsi resei BISKUT KACANG PEAS Resepi :  AlongRoz@HomeKreation BAHAN-BAHAN:- ...