Skip to main content

kita merancang Allah menentukan.. Hospital Taping


Andai ini ketentuan kami menerimanya dgn Redha...Ya Allah berikan lah kami semua kekuatan dan ketabahan untuk terus melalui semua ini

Ya Allah sembuhkanlah pulihkanlah ...Ya Allah hilangkan kesakitan yg dihadapi oleh Ayahanda kami Ya Allah berikan kekuatan kepada bonda kami utk terus melalui dugaan ini

Amin

Comments

  1. Dia Maha Mendengar.... mintalah & bermohonlah banyak2 kepadanya....mudah2an diperkenankan.

    ReplyDelete
  2. amiin ... sabar dan banyak berdoa

    ReplyDelete
  3. kita hanya manusia..
    kepadaNya lah kita memohon..
    akak juga doakan kebaikan dan kesejahteraan kepada kedua orang tua sara..

    ReplyDelete
  4. semoga nuri & bonda tabah menerima dugaan ini.. moga abah nuri segera sembuh dari kesakitan yg dialami... amin..

    ReplyDelete
  5. semoga akak dan keluarga tabah dn kuat..semoga pakcik cpt sembuh ye..sy penah lalui apa yg akak rasa..mmg sedih sgt

    ReplyDelete
  6. insyaAllah...moga abah akak akan sihat seperti biase..doakn yg tbaik buat abah akak yer..harap akak tabah n kuat

    ReplyDelete
  7. semoga ayahanda hana cepat sembuh...hospital taiping ward berapa..entah2 sama ngan abah mentua kak zu...

    ReplyDelete
  8. Sabar ye....moga ayahanda mama sara cepat sembuh.

    ReplyDelete
  9. Sabar dan banyak kan doa ya kak..
    InsyaAllah Allah maha mendengar...

    ReplyDelete
  10. semoga ayah cepat sebuh ye..

    ReplyDelete
  11. semoga cepat sembuh..zila doakan semoga semuanya ok..

    ReplyDelete
  12. ujian dan dugaan buat kita.semoga ayahanda akak kembali sihat.

    ReplyDelete
  13. Salam Kak..semoga ayah akak cepat sembuh seperti sediakala..

    ReplyDelete
  14. AS-SALAM
    semoga ayah sara nur cepat sembuh..amin

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…