Thursday, 6 September 2012

kek pandan kastad



assalamualaikum semua teman-teman tersayang

apa khabar semuanya...harap2 sehat belaka an dptlah memenuhi jemputan majlis2 rumah terbuka dalam bulan syawal ini kan. Sana sini undangan makan-makan. Yg berkemampuan apa salahnya kan..
bg kami walaupun tak ada OH tp rumah sentiasa terbuka utk menerima tetamu..
Minggu lepas 3 keluarga kawan2 rapat en suami datang beraya...bila dah bgtau awal2 senang sikit kan dpt sediakan apa yg patut he he kalu tidak makan biskut raya je lah..


hari ni nk jg tayang kek pandan kastad yg tak berapa lawa ni...buat masa nk blk kg beraya hari tu lagi.
saja nk tukar pulak sekali sekala bawa kek lain suh adik2 rasa. Firstime try...resepi duk lama simpan bila tgk blog kawan2. macam sedap tgk dan memang sedaplah kek sponge pandannya lembut gebus dan lapis pulak dgn kastad pandan...yummy
sikit je rasa dptlah sepotong kan,yg lain ada org perabihkan..macam biasa le..kebetulan raya ke2 tu besday kakak Tisha kononnya nk jadikan kek besday dia tp x sempat raya pertama dah kena potong hu hu seb baik sempat wat kek karemel bolehlah jadi kek besday kakak makan dgn sepupu sepapatnya..nanti nak post entry besday kakak pulak
resepi kita c/p dari blog http://idaddapur.blogspot.com/2010/08/kek-kastard-pandan.html

tq ye ida


selamat mencuba











13 comments:

Kak Sam said...

Teringin nak belajo buat kek ni, tapi belum berjaya lagi.

FnF Simple Life said...

All time feveret ni kak... lama dah tak buat...nyum3x sedapnye

QasehnyaRania said...

cam best je kak..

http://lobaksusue.blogspot.com/2012/09/ketupat-daun-buluh-penah-makan-ke.html

ibundo said...

Bundo datang bawak kuning telur hehe..
Dah lama tak buat cake pandan ni..

rahel said...

Mama SAra...rajin ko buat kek pandan kastad yer...bole join makan la ni kan...hehehe..

Qasey Honey said...

kek yg dah lama QH idamkan utk mcubanya jugak..tp npe ntah..xterbuat2 lagi..mungkin lom jodoh kot..hihi..bak mai 3 slice tu..blehh??

mama sara nur said...

kalu QH wat mesti cantik sb tangan berseni, hasil2 nya mengoda he he

mama sara nur said...

kak sam buat mesti jadi kak,belajo sendiri he he

mama sara nur said...

sgt2 yummy kan

mama sara nur said...

memang best Qasehnya Rania

mama sara nur said...

Rahel he he tp x dpt lawan kek2 Rahel yg sgt berseni

zila norazila said...

sama jgk n qh..akk,akk asik duk simpan jew resepi nie...tp x terbuat2..waallaaa nampak sedap btl:)

nur said...

favourite nih..cantik apaa...hee..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..

biskut kacang hijau

assalamualaikum   tqqq AlongRoz kongsi resei BISKUT KACANG PEAS Resepi :  AlongRoz@HomeKreation BAHAN-BAHAN:- ...