Saturday, December 26

kek lapis asam manis bakar



assalamualaikum




RESEPI asal kek lapis asam manis 

DISINIl DapurkuSayang

kek lapis asammanis

bahan-bahan

450 gm butter

telur 10 biji

gula 150 gm @ 1 cawan

1 sudu besar overlatte

300gm susu pekat manis

200gm biskut merry (yg telah diblender halus)

100 gm tepung hoonke @ tepung gamdum

vanila

asam manis

cara-cara

butter dan gula dipukul kembang

masukkan telur  satu persatu

msk susu pekat

akhiri dgn tepung biskut merry dan tepung gandum

adun sebati

bahagi 3 bahagian

warna ikut disukai

alas loyang dgn butter dan kertas minyak

bakar selapis demi selapis dlm 7-10 minit




3 comments:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum. sedapnyaaaaaaaaaaaa tengok kek tu..nak try buat jugak la nanti hehe..
    jemput singgah blog saya Kenapa Ramai Tak Boleh Tinggalkan Alfalfa?

    ReplyDelete
  3. Hi, saya sangat menyukai blog anda! ZALORA Malaysia kini sedang mencari blogger yang berbakat, dan saya tertanya adakah anda berminat untuk satu kolaborasi blog bersama kami. Anda boleh hubungi saya di izz.latif@my.zalora.com jika anda berminat dengan tawaran ini dan saya akan berikan segala butiran di sana. Harap dapat balasan emel anda secepat yang mungkin!

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

 Assalamualaikum selamat berpuasa ♥️ lamaa ciknur  tak buat bengkang ni. Kalau saje saje memang malas nak buat he hee nak makan. seketul dua...