Skip to main content

mei dan hari2 istimewa



Assalamualaikum

alhamdulillah.....kerana masih diberi kesempatan 
Dengan izinNya jg hari ini masih mampu memberikan ucapan dan mencoretkan sesuatu
walau sudah melepasi waktu yg sepatutnya,

Mei bulan penuh dgn hari utk diraikan . sambutan Hari istimewa utk Ibu, Hari untuk Jururawat
dan jg Hari Guru2...apa lg ye kalu ada yg terlupa nak sebut.

walau ada yg mempetikaikan tak perlu ada hari ibu kerana setiap hari adalah hari  untuk sayang ibu katanya.








bagiku pula tahun ini hari2 istimewa bulan mei ada sejarah @kenangan berkongsi dgnnya.
yg pastinya akan terpahat dlm ingatan.
ada cerita yg akan ku kenang sampai bila2....
12 mei-17 mei 2013


semoga diriku sentiasa beringat


akhir kata SELAMAT HARI IBU, MAMA, EMAK, UMMI, BONDA buat semua teman2 di alam maya ini.

SELAMAT HARI JURURAWAT utk yg bergelar Jururawat
dan akhir 

SELAMAT HARI GURU buat cikgu-cikgu sekelian. Cikgu2. Teman-teman blogger yg memilih kerjaya sbgai Guru. 
Guru2ku seawal sekolah pertama Tadika KsJI, SkSJ, SMRP, SMDHH IKM, IKZE.....cikgu Jasamu Sentiasa Di Kenang Selagi Hayat Di kandung Badan
walau jauh dimata walau lama tak Bersua tapi yg pasti kaliandekat di hati dan Jasamu tetap  terpahat dlm ingatan

Aminnn

Comments

  1. Selamat hr ibu utk kak Nuri...smg bahagia selalu.....

    ReplyDelete
  2. Selamat hari ibu utk mama sara nur.

    Klu nak tau harga cincin2 tu..blh pm tak? atau Email..

    FB:https://www.facebook.com/kak.yang.9

    Email:azatie_sayang7071@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  3. memang Mei istimewa sekali.. macam2 hari dirayakan pada bulan ini.. akakpun lahir mei bertambah speselnyer..

    ReplyDelete
  4. special month kan...akak, muga sihat selalu...

    ReplyDelete
  5. 12 - 17 mei tu kenapa kak, sakit ye masa tu

    ReplyDelete
  6. bulan meraikan mereka2 yang istimewa kan !

    ReplyDelete
  7. Salam Kak..
    selamat HAri guru..selamat hari Ibu... moga akak dah sihat ye... take care:)

    ReplyDelete
  8. Selamat meraikan hari2 istimewa tu...

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

 assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kanwalaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hariKe Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni. Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu.Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah. wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semuaterima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya...semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heeeok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan.2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disiniolahan Mama Saranur (Sukatan digandakan)bahan-bahannya3 c…

semperit @biskut dahlia

 assalamualaikum
selamat berhari minggu semuahari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia inialhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request.nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kantuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lgalhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali.Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongkuini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye.tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnyaPutar but…