Sunday, September 1

Warisan

Warisan 


Disini lahirnya sebuah cinta

yg murni abadi sejati

Disini tersemainya cita cita

Bercambah menjadi warisan


andai aku terbuang tak diterima

andai aku disingkirkan

Kemana harus bawakan

kemana harus ku semaikan cinta ini


Betapa

Dibumi ini ku melangkah

ke utara selatan timur kujejaki


Aku bukanlah seorang perwira

gagah menguna senjata

namun hati rela berjuang

walau dgn cara sendiri demi cinta ini


ku ingin kotakan seribu janji

sepanjang kedewasaan ini

ku ingin sampaikan pesanan

Akulah penyambung warisan


Andai ku terbuang tak diterima

andai aku disingkirkan

kemana harus ku bawakan

ke mana harus ku semaikan cinta ini

5 comments:

  1. semangat patriatik sgt bila nyanyi lagu ni...pernah choir lagu ni masa diperantauan dulu....

    ReplyDelete
  2. Lagu patriotik kegemaran saya. Dari dulu memang paling suka lagu nyanyian Allahyarham Sudirman ni.

    ReplyDelete
  3. lagu ni sedih sgt bila kita hayati betul²

    ReplyDelete
  4. sedih bila dihayati lirik lagu ni

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

Warisan  Disini lahirnya sebuah cinta yg murni abadi sejati Disini tersemainya cita cita Bercambah menjadi warisan andai aku terbuang tak di...