Sunday, September 10

siakap kukus


 selamat berhujung minggu✌️♥️

Hari kerja memang ciknur tak. masak, Jarang2 masak kebelakngan ni. 
.hujung minggu baru 
 ada kesempatan. 
Beli ikan sardin utk goreng, teringin pula lamaa x mkn ikan. Masak sayur campur @kubis, fat choi dan carot dan kebetulan pula dlm frezer ada seekor lg ikan siakap
so nk cepat kita msk resepi kukus2
kukus yg simple. Kukus2 lg elok kan utk kesihatan.
Guna bahan yg ada je lah kat peti ais tu. Sayur2 ni biasa SIL yg suka mkn. kadang beli tak masak sampai dah layu huhuu
Ambik serai dlm pasu☺️ boleh la tak payah beli2 dah. 
potong2 campak2 gitu. Resepi ringkas cik nur. 

ikan siakap kukus

seekor ikan
bawang putih
halia
sos tiram
serai
cili padi
sayur sayur @  letak carot je yg ada
dan  limau kasturi

mudahh shj
halia dan bawang tumis tumbuk bg halus + sedikit sos tiram

gaul kat ikan bg rata

serai hiris2 halus
taburkan beserta sayur carot dan cili
 dah siap msak baru hiris limau kasturi

kukus hingga masak.
ok siappp. Alhamdulillah 

13 comments:

  1. Cantiknya kejadian ikan siakap kukus Cik Nur.
    Terliur saya dibuatnya.

    ReplyDelete
  2. perghhh walaweiiii ini kalau dapat makan, sekor ni bole abskan sorang2 hahaha

    ReplyDelete
  3. terbalik pula dengan saya ciknur..masak hari kerja bila hari cuti dapur pun ikut sama bercuti

    ReplyDelete
  4. Ammi pun suka kalau stim…senang takyah nak goreng, tumos bagai

    ReplyDelete
  5. Nampak sangat menggoda ni CikNur 😋

    ReplyDelete
  6. Sayapun suka yang kukus-kukus tapi emak tidak pernah buat.
    Kalau saya tinggal sorang, saya suka kukus letak halia.

    ReplyDelete
  7. Sama la , Cuya pon jarang memasak.

    ReplyDelete
  8. Woww..Siakap! Sedapnya 😍😋 Kegemaran saya lah menu ni 👍

    ReplyDelete
  9. Menu simple kukus ni.. Tapi kalau kene gaya sedap menjilat jari hahahaha.

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

 Assalamualaikum salam 15 Ramadan. Alhamdulillah "Wajib hukumnya bg org yg sedang berpuasa utk meninggalkan ghibah(membicarakan keburuk...