Sunday, July 3

Kek sarang semut



assalamualaikum

Salam. isnin  4 Zulhijjah.
lagi lg 5 hari Hari Raya Korban @ Raya haji.
kann cepatnya masa lip lap lip lap dah zulhijjah @ july. 

Balik kg?? insyaAllah ciknur blk. 
Lamaa x rasa suasana raya pertama  di kg sejak arwah mak pak.xda. bukan apa
biasa blk pun raya kedua or ketiga .
raya haji x semeriah raya.puasa.
kebiasaannya . tp masa ada arwah mak Raya haji tetap sambut meriah.
siap bakar lemang, rendang.



 okk jom layan kek gula hangus atau kek sarang semut ni.

Sedapp. buat loyang kecik je.

ciknur ada share dulu resepi yg banyak

kek yg kenyal2 ni bg ciknur sedapp.
layann.
Tak payah perap2 pun. Bancuh dan terus bakar 

cuma lepas hanguskan gula tunggu kejap bg sejuk.

resepi ni mudahh je

Utk mkn x ramai blh try resepi ni





10 comments:

  1. Suka rasa ada pahit dan lubang-lubang kecil.

    P.S: Ada hantar hadiah ya? Tq.

    ReplyDelete
  2. kek favorite nak2 yg kurang manis dan rasa kenyal tu..mmg sedappp

    ReplyDelete
  3. bila lah nak cuba buat kek gula hangus ni, antara kek peberet

    ReplyDelete
  4. Dulu PC tak makan gara² abang sepupu PC cakap dalam lubang² tu ada lebah. Nanti makan bibir bengkak kena sengat. Bila dah tau kena tipu, terus makan. Suka.

    ReplyDelete
  5. Sedapnya. Saya suka kek sarang semut. Lagi-lagi kalau adunan baternya tak manis sangat.

    ReplyDelete
  6. Wah..lamanya tak membuat sendiri kek sarang semut ni. Dan dah lama tak makan.

    ReplyDelete
  7. Wahh nampak sedap. Boleh cuba ni

    ReplyDelete
  8. Saya balik kampung jugak. InshaAllah. Kek ni.. favourite nenek saya.. Kalau saya, kureng sikit ler ..

    ReplyDelete
  9. Selamat hari raya korban buat Cik Nur sekeluarga 😄

    ReplyDelete
  10. Sedapnya kek sarang semut hot hot from oven. Agak lama tak nampak dan makan kek sarang semut ni. Terima kasih share resipinya :)

    ReplyDelete

kata-kata manis,
tqqq di atas komen2 anda. insyaallah akan sy kunjung balas

Dah sarapan? Dah sarapan? kadang2 pening mikir nk makan apa pg2 ni kan. Selalu skip tapi sebenarnya x elok rupanya. Nasi lemak, roti canai a...