Skip to main content

jumpa kzu HITAM2 SI TAMPOK MANGGIS

assalamualaikum

Alhamdulillah permulaan hari yg menceriakan setelah seminggu bercuti. Hari ni melangkah masuk kerja dgn bersemangat he heee rinduuu sangat dgn anak2 kat Taska ni sebenarnya. Biasa duk dengar suara2 merdu diorg kan setiaphari.
Digital IXUS 125 HS - Canon Malaysia - Personal

Tp kannnn dlm hati  ni masih berduka sebenarnya, hanya Allah lebih mengetahui  sabar sabarrrr setiap hari pujuk hati utk menerima ketentuan Nya. Sabar dan redha menerima semuanya...sebaik ada blog boleh jg luahkan rasa hati ni kan. nak luahkan mana lg utk legakan diri sendiri. Bukanlah menyesali, walaupun mula2 tu memang nak menjerit je rasanya
Baru2 ni sebelum menjelang raya cina dikejutkan dgn perkhabaran kurang enak bila umah pak mak kena ceroboh lg. Yg sedihnya saat2 begini dgn keadaan pak tu. Entah mcmana boleh tertinggal duit sbyk 2500 kat biliknya tu pd hari dimasukkan kat spital. Bukan rezeki namanya kan.
 Paling kecewa satu-satunya Kamera kesayangan ku itu pun turut sama kena kebas uwaaaaaaa sedih sgt2 ni. Bertahun duk jaga elok2 sampaikan anak2 nak pinjam pun fikir byk kali. Dahlah banyak gambar2 dlm tu . Nak cakap apalagi kan, menangis pun tak guna makanya mampu jerit sekuat-kuatnya dlm hati ni je . Pujuk diri terima ketentuanNya dgn redha. Mungkin lepas ni dapat kamera lain kan....aminnnnn


okeylah tu takyah sedih2 kan, terus ke cerita seperti tajuk diatas ni. Jumaat baru2 ni jg sempat singgah jumpa k.zu http://ibuaniszulaikha.blogspot.com/Blogger Hitam2 si tampuk manggis
Rumahnya kat Kamunting. Alhamdulillah tercapai sudah hajat nak bersua he he sebelum ni kenal hanya di alam maya je kan.
Terima kasihlah k.zu sudi jemput datang rumah walaupun kesihatannya yg kurang memuaskan (demam) masa tu, sempat masak2 utk hidangan tengahri lg. Ingatkan nak jumpa di luar je pun jadilah tp  diundang sampai ke rumah pula.
Sedap masakan k.zu tu asben pun puji lagi he he 


kebetulan petang dah nak balik KL singgah Taiping rumah kakak dan pak pula selepas habis dialisis tu memang nak kena tinggal kat rumah kakak sb kat kg tak ada sesiapa.
kalau nak harapkan Mak sorang2 risaulah  sb adakala pak datang pening2 memang kelam kelibutlah kan bila duk umah kakak ada jg anak buah yg tolong tgk2kan tokki tu.

Terima kasih ye kzu harap2 lepas ni jumpa lg ye. Insyaallah bila ktorg balik kampung bolehlah kzu datang ke kampung sy pula .



Comments

  1. Ada hikmahnya tu kak....redha je la kan...nak buat cmne...

    ReplyDelete
  2. disebalik yg berlaku tentu ada hikmahnya.Mungkin akan dpt yg lebih baik dr tu.

    ReplyDelete
  3. Saya turut simpati.Apa2 pun sabar ya...anggap semuanya dugaan.

    ReplyDelete
  4. Sabar....setiap dugaan ada hikmah disebaliknya tu.... :-)

    ReplyDelete
  5. salam nurin....sama2 merindu lah kita yer rupenye...
    Insyaallah segala kejadian perlu ada keyakinan bahawa ada hikmah disebaliknye...
    nak dikatakan byk tempahan tu adalah jugak sikit2...tp sbb kerja kt opis ni lagi melambak2 tu pasal nk mng'n3 pun jadi x sempat...
    apa2 pun ucu doakan yg terbaik utk pak n zurin sekeluarga...

    ReplyDelete
  6. Alahai kesiannya... insyaallah ada rezeki lain tu nanti... sabarlah yer...

    ReplyDelete
  7. Sabar ye kak..insyaAllah ada hikmah di sebalik kejadian.. rezeki lain menanti.. ..
    wahh..best nya dapat jumpa Kak Zu..sllu juga ke blog dia.. lawak jgk Kak Zu ni, mmg pandai masak pun..:)

    ReplyDelete
  8. salam..last 2 years pon rumah saya dipecah mask...mmg byk barang hilang..tapi yang paling sedih laptop sebab dalam tu byk gambarr..sedihhhhhhh...sib baik ade few album da recover dalam Pendrive....hilang duit takpe..asalkan famili slamat kann.sabar...

    ReplyDelete
  9. Aslmkum Mamasaranur
    sabar ya mamasaranur dgn musibah yg melanda.sy kalau baca kes rompakan mmg geram betul....terutama kalau melibatkan org tua sbb mak pun pernah kena . moga dimurahkan rezki....dpt ganti yg hilang...

    ReplyDelete
  10. salam nuri...
    dugaan dtg lagi ye nuri.. bersabarla byk2 ye dik.. akak dpt bygkan betapa sedih & terkilan dgn kehilangan tu.. harap2 lepas ni akan dpt penggantinya..

    ReplyDelete
  11. salam nuri....

    moga tabah menghadapi segala dugaan.....insyaallah pasti ada yang baru nanti......sabar ye....

    ReplyDelete
  12. sabojerler yerk.. gituler rupanyer manusia sekarangni tak reti halal haramnyer... geram pulak rasa hati ini...
    dah berjumpa ngan rakan blog yerk.. akakjer yang tak nah lagi jumpa nuri.. padahal kita kenal dari fp lagikan...

    ReplyDelete
  13. insyaAllah ada yg lebih baik dr yg lepas...

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum...harap bersabar dengan dugaannya..InsyaAllah nanti akan dapat pengganti yang lebih baik...

    ReplyDelete
  15. Insya Allah ada rezeki lain dtg nanti...

    ReplyDelete
  16. Sabar ye.. tak mau sesalai yang terjadi...

    ReplyDelete
  17. nuri..anggap jerlah bukan rezki kita..nnati allah gantikan dengan cara lain..sabaq yer..

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…