Monday, April 6

Kek marble


Assalamualaikum
Salam
Syawal
Sb masih syawal kita cerita tentang menu masa syawal
 Kek yg wajib ada atas meja
Time raya☺️ kek marble org lamaa
Ni
Dulu2 masa kecik bila
Raya seronoknya menunggu kakak sulong blk
Beraya di kg. Mcm2 dia
Akan
Bw balik biskut2 , dodol paling sedapp
Segala kerepek
Bgai menu dulu2 . Kek pun kek marble yg dimasak dlm periuk tau he heee
Semua dia akan buat ❤️
Walaupun ciknur , kakak2
Lain buat jga dgn arwah mak kuih2 tradisi ni
Tp my kakak sulong ni memang pro bab biskut2 


 Tu la sb jd rebutan adik2 semuaaa 

Selain kek dia yg sedap ni dodol yg dikacau sendiri

Pun paling sedappppppp

Lembut kenyal cukuppp lemakkk

Alahaiii tiberrrr terkenangg

Kisahhnya kek ni masa raya adik bungsu ciknor tu tak sempat mkn dah blk gombak baru dia teringattt

He hee bila dia wassap tanya ada lg tak?

Apalagi mlm tu terus ciknur godek2 lg seketul khas utk dia.

Ini la  jadinya sambil2 dptlah snap gambar elok2

Masa raya tu xda snapp terus potong jee

Ciknur qda kongsi resepi kat tiktok

https://vt.tiktok.com/ZSHPaHvKE/

Sunday, April 5

Cerita Jalan2 beraya

Assalamualaiikum

Salam syawal❤️

Raya kali ni kurang jalan2 raya pula.

Hanya 2 rumah teman rqpat ni dpt berkunjung.

Rumah kak ja @ isteri bff suami ciknur di syah Alam. Biasa tiaptahun dia buat open house tp kali ni hanya yg terdekat je jemput.

Dan umah bff 

Isteri kwn suami ciknur jga di Kajang.

Menu tghari @ lunch terus sedapppp ooo nasi lemak dan spaggety cabonara

Sambal dia memang terbaikkk

Ikan bilis gring2

Raya ke 5 tu dpt ziarah bff en suami di Syah alam. 

Ciknur x snap menu2 nya banyakkk sgttt.

Time lunch kan menu2 nasi berlauk dan mcm2 jga kakakku sorang ni masak2

Dgn mee rwbus, spaggety kuih2 kek bagai. 

Jalan2 raya bertiga 

Kakak dah keja

Wednesday, April 1

Gambar2 raya pertama

Kenangan raya 2026πŸ₯° 

Cam biasa gambar family ala kadar mana sempat je

Adik ipar dan anknya Nina jga beraya bersama thn ni 

Tetamu pertama adik bungsu dan kedua bungsu  serta kakak dgn knlong 

Kakak ciknur berqya kl thn ni umah ank bujangnya , lepas solat raya di masjid wilayah dorang terus singgah umah.

Anak2 buah lelaki entah kemana menghilanggg he hee

Ank buah sblh suami pun awal2 dtg sblm bertolak blk ke Gapi.

Meriahhh la umahh kejap tp xlah semeriah sblm2 ni kalau

Anak2 buah en suami yg ada di kl semua dtg


Cam biasa jalan dpn rumah clear tanpa kereta he hee ambik

Kesempatan berfoto bertiga

Jiran2 kiri kanan depan dan belakang kbykan blk kg masing2 thn ni

Sunyiii je la kitaaa


Ni lah kakak adik2 dan ank buah ciknur.

Kakak no 3, adik kedua dan yg bungsu lelaki😊

Masing2 bujangg.

Tghari sikit adik

Bungsu en suami pula sampai sekeluarga…dari Rawang

Alhamdulillah dptlah berkumpul lg.


Monday, March 30

Selamat hari raya aidilfitri

Assalamualaikum 

Dah masuk syawal ke 11 baru nk upload cerita he hee

Slmt hari raya buat semua ya

Maaf zahir batin.

Menu2 raya kita thn ni 

Ye kan org beraya kl je huhuuu

Rinduuuu nk beraya di kg tp keadaan x mengizinkan lg😭😭😭

Sekbaik adik2 bungsu ada dtg kumpul beraya

Semoga thn mendtg Allah izinkan

Aaminnn

Menuu simple

Anak2 nk nasi jagung dan ayam masak merah kita layankan aje

Kita ketupat palas beli dgn kawan yg duk klang

Masak rendang ayam kek butter

Rendang daging pun beli dgn

Ank sedara.

Kek2 ni alang2 buat utk bff kita tinggal la sikit utk rumah

Kek buah kukus dan

Asam manis ni sil bawakan alhamdulillah



Nextla kita msk gambar beraya

😁😁❤️


Thursday, March 12

Sagu + pisang resepi KA


Assalamualaikum 

Ramadhan di penghujung

Kejap dah 23 hari. Kan

2 minggu ni selera mkn memang x ada baik berbuka atau sahur. Tapi perut ni berkeroncong asyikk berbunyi lapar

Bila Allah tarik nikmat nk mkn terasa sangat sangattt 

Apapun kena paksa jga kan. Takda tenagaa

Menu ciknur rasa nk sejuk2 dan ringan

Tu yg buat sagu dgn pisang KA ni

Sbnya airgula merah pun dah ada kan keja senang cari pisang berangan je

Susu uht serta sagu mata ikan ni


 Smlm el bergegas ke Kuantan

Dpt perkhabarqn kakak sulung ciknur kat cini tu tak sehat

Allahuakbar sedihh sgt ni 

Dia kena stroke sblh kiri , tangan dan kaki x dpt bergerak

Alhamdulillah smlm blh borak2 jga . Legaa tgk keadaan agak baik dari hari pertama

Ya Allah semoga cepat sembuh  doakan ye semua





Wednesday, March 4

Menu Berbuka puasa


Assalamualaikum semua

Alhamdulillah sudah pertengahan kita berada di bulan ramadhan ni kan

Masa pantas berlalu. Sibukk rasanya sampai nk update blog pun x sempat.

Ini yg sempat snap gambar sepanjang puasa

Yg rajin jga nk snapp he hee kadangkala tu terlupaa pun ya .

Alhamdulillah kurang membeli sikit rasa puashati masak sendiri kan. 

Ada jga anknbujang beli bila dia dpt berbuka di rumah.

Murtabak,  samosa hah yg tu mama tak buat sendiri he hee

Anak dara bungsu ada tgh cuti sem ni menu diq hari2 ayam la


Menu2 kesukaan dan wajib

Sagu gula melaka, buah melaka.

Abok abok 

Mcm2 versi cekodok pisang cekoddok bawang cekodok apantahh lg

Coktail pun wajibbb sejukk tekak



Bengkang labu , masak lemak labu he hee



 

Kaswi gula merah




Cekodok ni mcm2 dah buat cekodok pisang paling laku kan



Ok jomm moh fikir menu hari ni apa pulaaa

Wednesday, February 18

Salam ramadhan


 Alhamdulillah

Diberi kesempatan lg berada dlm bulan Ramadhan

Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya

Aaminn

Tengok tu dialah paling sibuk bila mama sibuk Sebenarnya tgh duk pening ni kenapa tak boleh komen kat blog lain 😭😭 Awat takkk boleh ni Tol...