Skip to main content
KATA-KATA BIJAK TENTANG MENGHADI MASALAH KEHIDUPAN ANDA :

“Seberat apapun masalah yg sedang menimpamu, 

tetaplah bersabar dan ikhlas. Hadapi dengan penuh
 
tanggung jawab, pertolongan Tuhan pasti datang.”

“Kau lebih kuat dari rasa sakitmu, lebih besar dari


 masalahmu, & lebih baik dari penghakiman org

 atasmu

 selama ada Tuhan di hatimu.”


 Bersabar dan berdoalah, percaya, tak ada masalah

 yang terlalu besar bagi Tuhan.”

“Masalah adalah cara Tuhan untuk membuatmu
 
dewasa, jangan lari darinya tapi hadapilah. Hanya 

mereka yg membuatmu bijaksana.”

“Ketika masalah terasa berat, cubalah untuk 

menghela 

nafas panjang dan tersenyum, itu akan

 membersihkan fikiran dan menambah semangat.”

“Setiap masalah ada jalan keluarnya. Kamu mungkin

tak melihatnya, namun Tuhan tahu jalan keluarnya.

 Yakin dan percayalah padaNya.”

“Masalah adalah ujian pendewasaan. Jadi tidak ada

 alasan untuk menyalahkan orang lain.

“Kamu bebas memilih sikap dalam setiap masalah 

yang datang. Apapun pilihanmu, tetaplah menjadi 

dirimu sendiri.”



“Seberat apapun beban masalah yang kamu hadapi 

saat ini, percayalah bahwa semua itu tak pernah 

melebihi batas kemampuan kamu.”

“Ketika amarah memuncak, bersabar adalah pilihan 

bijak. Marah tidak menyelesaikan masalah, dan 

mengalah bukan berarti kalah.”

lebih hebat dari masalahku. Tp kerana Tuhan-klebih 

hebat dr masalahku.


“Masalah apapun yg menimpa kita, ikhlaslah 

menerimanya sebagai akibat dari kelalaian kita, 

jangan menyalahkan orang lain.”

“Tak peduli masalah apa yang kamu hadapi, jangan

lupa untuk berikan dirimu sendiri sebuah 

penghargaan, untuk  lebih baik ke depan.”

“Masalah tak seharusnya membuatmu menyerah. 

Kerana masalah akan menguatkanmu, jika kamu 

 belajar dan mengambil hikmah.”


“Amarah tidak membuat masalah lebih mudah.

 Air mata

 tidak mengembalikan yg telah hilang. Kerana itu

 senyuman adalah balas dendam terbaik.”

“Sabar adalah cara yg harus digunakan untuk 

menyelesaikan masalah apapun. Seberat apapun

 masalahnya, akan cepat diselesaikan dengan

 kesabaran.”

“Jangan pernah lari dari masalah, mereka akan selalu

 mengikutimu. Hadapilah, mereka akan membuatmu 

menjadi pribadi yang lebih kuat.”

“Jangan fokus pd masalahmu. Fokus pd Tuhan yang 


bisa memberikan solusi untuk masalahmu.”



“Ketika masalah datang menghampirimu, jangan

 berharap akan dimudahkan, tapi berharaplah agar

 kamu dikuatkan untuk menyelesaikannya.”

“Wanita yg kuat tdk menceritakan masalahnya kpd

 semua org. Ia menghadapinya dgn senyuman & 

berbagi hanya dgn mereka yg peduli.”



“Ketika kamu berfikir untuk menyerah, ingatlah, 

Tuhan tak akan berikan cubaan melebihi 

kemampuanmu, Tuhan hanya menguji 

kesabaranmu.”


Comments

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…