Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2014

coklat chips redvelvet

 ASSALAMUALAIKUM

selamat bepuasa buat semua teman2...
Alhamdulillah baru hari dpt wat entry dahpun masuk minggu akhir bulan ramadhan , minggu akhir utk kita berpuasa pantasnya kan masa belalu ...hampir sebulan tp mcm baru semalammacam terkeja-kejar masa rasanya. macam2 nak buat tp blm terbuat. pagi petang ke malam tak berenti agendatp alhamdulillah yg penting azam nak solat terawih  kat masjid tahun ini. aamin

suatu perasaan yg tak dpt diceritakan tiapkali melangkah.... terkenang waktu dulu2 jln kaki dgn mak,arwah toklong ke masjid. Sayu ingatkan  arwah yg tak penah tinggalkan solat terawih. Sangat2 rinduuu saat dulu2...suasana bulan Ramadhan yg jauh berbeza dgn kini
Al fatihah.......buat arwah toklong 
Nak raya....dekat dah kan tp emmm sebenarnya semangat raya x adapun. tak macam dulu,bila ayah tak sehat ni suasana tak mcm dulucumanya fikirkan anak2 je

nak buat biskut2 pun tak semangat, buat utk tempahan sikit2semperit. tart bunga dan mazola dah keletihanutk umah sendiri entahlah nak buat …

kuih kasui

ASSALAMUALAIKUM

alhamdulillah.... 15 ramadhan kinisyukur masih berada dlm bulan yg mulia ini kan


ingin berkongsi menu semalam, kuih kasuidari awal puasa en somi duk suh buat kuih ni tp tak terbuatdan smlm akhirnya berkesempatan jghe hee terukkan kita

bukan senang nak jumpa kuihmuih yg menepati citarasa niwalaupun banyak kuih ada jual kat bazar tumacam2 adaaa kantp kalu kuihmuih gini bila beli selalunya buang akhirnya.entah kenapa???macam minggu lepas beli bingka ubi 2 ketui je punsatu 50 sen, cubit2 sikit alamak kerassnya pastu akhirnya tong sampah la yg makankadang2 teringin nak makan sikit je, kalu buat ni banyak la pulak.bila buat sendiri pastinya dpt kasi jiran2 baru tak membazir
ok jom tgk resepi kat dapurn Naz ye
ovenkecil.blogspot.com

Ramadhan ke 8

ASSALAMUALAIKUM
Alhamdulillah   Sudah 8 Ramadhan berlalu
Syukur masih diberi kesempatan meneruskan puasa Kali ini

Seronok tgk kawan2 post menu mcm2 kat blog kat fb. Macam2 ada.
Bukan x masak, masak jge tp nk snap tu x sempat he hee dah hidang kat meja cam malas la pulak nk. 
Smlm ahad kebetulan ada wat desert ni dan sil pula wat nasi ala beriyani dpt la snap kejap. Gitu2 je x blh posing2 bagai la
Ok jom layan gambar je tanpa resepi ni.