Wednesday, 8 October 2014

kek mable


ASSALAMUALAIKUM

Tak tau nak makan apa....kering idea
tp list berderet tu yg harus dicuba he hee
bukan apa sering kecundang niat di hati

kadang2 dah beli barang2 ,bawa keluar dari fridge
dah tppp.....waaaa lepak2 atas katil pastu terlelap
ha haa
selalu gitulah kalu hari bekerja  ni
mata cepat benor nak terlelap
so tunggu hari cuti le
kesian kita kan




ni la kek sempoi yg sempat diadun utk makan2
lama x layan kek cam gini kan
jom intai resepi sempoinya



KEK  MABLE

2 CAWAN PLANTA
2 CAWAN GULA HALUS
5 BIJI TELUR
2 CAWAN TEPUNG BERSERBUK PENAIK
ESEN VANILA


CARA-CARA

PUKUL GULA DAN PLANTA HINGGA KEMBANG PUTIH
MASUKKAN TELUR SATU PERSATU
ESEN VANILA
DAN AKHIRI DGN TEPUNG

WARNAKAN SEDIKIT DGN COKLAT

BAKAR 170C -45MINIT

9 comments:

Bbwana adienia said...

Wah, simplenya bahan..senang buat kek ni kan Kak..

Amie said...

Bawa sepiring kue nona manis ke sini... jom gandingkan dengan kek marble, kita minum teh panas kurang manis sama-sama...

Rohah said...

hihii kak,klu dah lepak atas katil mmg bolh tak sedar hanyut smpi pg..sy pun kadang gitu,semangat dah kuarkan barang tetiba,mood ngantuk dah terjah dulu, apapun tak jd sudahnya

Cida de' Nuanza said...

lepak atas katil mmg best...hahahah

*kek yg simple tp x penah kalah rasanya dgn kek2 moden masa kini

Azie said...

As salam kekenkegemaran saya. Moist tak kek ini. Teringin nak makan kek moist pulak

ros_reeza said...

sedap.. tapi nak buat tak rajin. hihihi

Shiela said...

Cake yg tak pernah ku tolak.. 👌

asyifa mustaffa said...

Kek zaman dulu2 ni kak...
Kiranya sepanjang zaman lah...hehe...

Mamasya said...

Aslmkum Mamasara

lama tak singgah sini......
kek marble simple....boleh masuk senarai.....

biskut kacang hijau

assalamualaikum   tqqq AlongRoz kongsi resei BISKUT KACANG PEAS Resepi :  AlongRoz@HomeKreation BAHAN-BAHAN:- ...