iklan

Saturday, 12 July 2014

kuih kasui


ASSALAMUALAIKUM


alhamdulillah.... 15 ramadhan kini
syukur masih berada dlm bulan yg mulia ini kan



ingin berkongsi menu semalam, kuih kasui
dari awal puasa en somi duk suh buat kuih ni tp tak terbuat
dan smlm akhirnya berkesempatan jg
he hee terukkan kita


bukan senang nak jumpa kuihmuih yg menepati citarasa ni
walaupun banyak kuih ada jual kat bazar tu
macam2 adaaa kan
tp kalu kuihmuih gini bila beli selalunya buang akhirnya.
entah kenapa???
macam minggu lepas beli bingka ubi 2 ketui je pun
satu 50 sen, cubit2 sikit alamak kerassnya pastu akhirnya tong sampah la yg makan
kadang2 teringin nak makan sikit je, kalu buat ni banyak la pulak.
bila buat sendiri pastinya dpt kasi jiran2 baru tak membazir

ok jom tgk resepi kat dapurn Naz ye

4 comments:

  1. Betul tu Sara.. puas hati buat sendiri kan.. boleh sedekah Kat kiri kanan.. semlm akak buah kuih koci Dan ondeh2 , FIL nak mkn pulak..

    ReplyDelete
  2. Sara...buat la tutorial...mesti ramai yg nak belajar..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...waaaa ni pun antara kuih pabret kita jgk...msa kat msia dulu rjin jgk buat klu ada jamuan surau...tpi time tu blog plak tidur..heheee...nti bleh buat la ni...

    ReplyDelete
  4. nasib encik suami akak tak pernah minta apa2 yang di hidang itu je yg dimakan hahaha kalau ada request tak tau lah tapi mmg kesian lah kalau tk buat akak pun mcm nak buat lah mamasara kuih kosuii ni

    ReplyDelete

kata-kata manis