iklan

Tuesday, 1 April 2014

musim bunga.......mengamit



musim bunga lagi.... baunya harum semerbak
bangun pagi hirup udara nyaman
aghhhh sedapnya bauuu
inilah pemandanganya....memenuhi segenap ruang di atas tanah
belakang rumah Ayahanda bonda
ohhh  bunga durian 
mengamit memori jg....tetiba rasa rindu pada  ketika dulu
yg telah hilang...yg telah  lama berlalu

bukan saja durian, malah manggis ,rambutan semua tengah berbunga sgt lebat saat ini
alhamdulillah


kalu ada rezeki tak lama lg dptlah menikmati salah satu nikmat kelazatan di atas dunia pinjaman ini...

 rasa baru saja menikmati buah-buah tempatan 
beberapa bulan lepas
adakala....ada sesuatu yg sukar nak diluahkan
putaran masa membuatkan ku terfikir sejenak
masih memikirkan
sesuatu yg tak dpt dicoretkan atau diluahan dgn kata2 pena
apa ye????entah bagaimana






9 comments:

  1. Salam Saranur...seronok kan tengok bunga bertaburan, ala2 kat Jepun gitu. Dpn rumah kakpb musim bunga mangga...hoho...habis simen rumah kotor, susah nak hilang.

    ReplyDelete
  2. wah sronok laaaaa... cantik :D kalo goyang pokok ada fefeeling bunga jatuh dak..

    ReplyDelete
  3. banyaknya bunga durian..best kan ada buah durian sendiri..durian kat balkoni rumah sya di kg pun lebat berbunga..harap menjadi la buahnya..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum sara lebatnya bunga doghian ni sara...klu lekat buahnya mau makan tak habis ni...nk ngendeng lahh...hehe

    ReplyDelete
  5. sama jugak...tgh berbunga. semoa ada rezeki kita kan kak...

    ReplyDelete
  6. saya balik g minggu lepas pun durian tengah galak berbunga...harap2 dapatlah rasa buahnya tahun ini

    ReplyDelete
  7. Assalammualaikum Sara nur...seronokkan klu sekali sekala dpt tgk pokok durian baru nk berbunga...ala2 cam citer Korea gitu.. winter sonata..

    ReplyDelete
  8. Dkt kmpg kak sarah pun pokok durian berbunga..insyaallah kalau reziki..

    ReplyDelete
  9. oooh bestnyer hari tu balik kampung tak perasanpun.. maalumler kebun buah tak keliling rumah...
    kalau der rezeki merasalahkan..
    kata2 lasttu macam ada benda yang nak diluahkanjer...

    ReplyDelete

kata-kata manis