iklan

Sunday, 27 April 2014

cupkek oren


Hari ni agak mendung, hujan sikit2 je tadi dan sejukk je emmm best je layan diri golek2 atas katil. Malasnya nak kemana-mana bila  cuaca gini kan. Anak2 je sibuk ajak keluar.
Nasib baik air pun ada ni 2 hari . Boleh bereskan kain baju minggu lepas punya.
Sambil2 tu kita layan cupkek oren ni pula ye.
Asyik cupkek coklat, sekali sekali tukaulah kan




resepi hasil goggle2, itulah kemudahan sekarang nak resepi apapun mudah bila ada  intenet ni. cari mana yg berkenaan. 
Berkenan pada cupkek oren Ucu ni. tqqq Ucu. Lama Ucu ni menyepi. Mesti buzy dgn bakerynya kan


Resepi kek /Cup cake Oren
Sumber  : ucubakery

Bahan-bahan ;

250gm butter
250gm gula castor
250gm tepung naik sendiri
4 biji telor 
2 biji oren - diparut kulitnya 
1 jus/air oren
2sb fresh milk
1sb sunquick - ucu x bubuh
1st oren paste 

Cara-cara

Panaskan oven dahulu, ayak tepung dan baking powder
Pukul butter dan gula hingga kembang
Masukkan satu persatu telor
Masukkan tepung/parutan kulit oren/fresh milik/paste oren- gaul menggunakan spatula
Akhir sekali  masukkan jus oren - gaul hingga rata dan sebati
Masak selama 25minit bergantung pada oven.




6 comments:

  1. wah..dah lama tak makan kek oren..sedapnya...

    ReplyDelete
  2. comelnya cupcake oren tu..hihi..senang nak makan kan..

    ReplyDelete
  3. Ini time baking konpem wangi semerbak ni kak...

    ReplyDelete
  4. http://mie-cyber.blogspot.com/

    ReplyDelete

kata-kata manis