Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2013

layan teater kanak2

 assalamualaikum
apa khabar semuaalhamdulillah ye sehat2 hendaknya
tengok teater kanak2 ni xtvt akhir bulan November 2013 bersama anak2 di taska . sblm melangkah ke bulan Disember pulaktajuk citernya DANIAL DAN BAWANG HITAMemmm best dan menghiburkan. Bagi anak2 ni yg firstime tgk memanglah teruja he hee macam ank dara Sarah ni he heelakunan di depan mata gitu kan. 


Ramai memenuhi auditorium Dewan Bahasa Dan Pustaka ini.para pelakun nya jg ramai dikalangan kanak2lah kanhe hee kan teater kanak2 .kisah macam bawang putih bawang merah cuma diubah suai jln ceritanya.


esok nak berangkat balik kampunginsyaallah nak habiskan masa dgn xtvt kat kampung pulakenduri kendara banyak ni kan
ok jumpa lg jika diizinkan Allah s.w.tInsyaallah mlm ni nk bertolak ke kampung halaman di Bt kurau Taiping perak. Lamanya x blk ni last raya posa lepas .
doakan perjalanan kami sekeluarga selamat sampai ke destinasi ye.

kek coklat mousse

assalamualaikum
bersua lg ...dalam cuti cuti sekolah ni, emmm apa cerita yeOklah kita terus ke resepi kek yg sempat dicuba sabtu lepas.
mula sekali nak ucap tqqqq buatsyapex.blogspot.com/atas perkongsian resepi kek yg sedap ni . Syapex letak banana tp kita x sb pisang tak ada.tu yg Jadinya kek coklat mousse je. mula2 tgk tergoda tp terbantut bila tgk resepinya yg panjang berjela tu he hee ikut betul2 taklah susah sebenarnya.3 step mula buat kek span coklat, mousse nya dan coklat ganache .moussenya memang sedap.
 ok jom layan,sedapppp


CHOCOLATE MOUSSE CAKE
C & P : Kak ita
Kek Span Coklat


-5 biji telur
-125 gm gula kastor [ aku letak 100gm ]-1 sudu kecil esen vanila -15 gm ovelette -40 ml air -100 gm tepung gandum ~ diayak -20 gm serbuk koko ~ diayak -1 sudu kecil serbuk penaik (baking powder) -70 gm mentega ~ dicairkan
Cara-Cara
Panaskan oven pada suhu 170C. Sediakan loyang 8 inc. Sapukan loyang dengan butter dan alas dasar loyang dengan kertas minyak.Campurkan gula, telur, ovelette, vanilla…

program cuti sekolah anak2 Taska auza lawatan ke KLCC naik sky bridge KLCC

xtvt cuti persekolahan Bersama anak2 Taska Auza.















hari anugerah kecemerlangan 2013 & konvo Pra sekolah

assalamualaikum
selamat bercuti buat anak2 yg bergelar pelajarmajlis penutup Persekolahan bagi sessi 2013 di SKTK 1yg berlangsung sabtu lepas 16 novemberMajlis anugerah buat pelajar2 yg cemerlangdan juga utk anak2 Pra sekolah 6 thn 2013.Tahun akhir kakak bersekolah disini, thn depan melangkah ke fasa baru sekolah menengah pula. Tinggallah adik sorang yg masuk tahun 1. 



peace yo he heee happy adik dgn kawan-kawannyatahun depan uniform putih lak ye



utk kakak yg menerima result UPSR walaupun x dpt keputusan setanding abangnya dulualhamdulillah masih berjaya kan. insyaallah thn depan usaha lg dan  buat yg terbaik . Kakak cuma dpt 3A2C.mama abah tetap terima. Cuma harapan mama kakak jd anak yg SOLEHAH kelak ye. Dunia akhirat seiring itu yg utama.Nampak sedihhh mulanya....tp happy sb English target A tercapai.Dapat jugak naik pentas ambik hadiah. 


Akhir persembahan lagu dan tarian oleh anak2 Pra sekolahbkn main rancak menari he hee
dgn berbaju kurung make-up bagai.
bergambar buat kenangan masa ak…

rombongan cik kiah ke Kelantan dan Trengganu

 assalamualaikum
entry khas jalan2 he hee al kisah rombongan cik kiah satu bas ke Negeri cik wan kembang Kelantan dan Trengganu kita.Dah di pelawe oleh boss takkan nak tolak idaknye Firstime jalan2 naik bas (ikut rombongan) dulu masa sekolah ada le tp dah besau ni inilah kali pertamanye.kami bertolak malam sampai pagi sebelum suboh. tempat pertama mestilah rantau panjang tempat pemes shopping tp lupa lak nak snap gambo sb excited sgt he hee pastu ke Pengkalan Kuburshopping lagi. dah akhir sampai  hotel kat Kota Bharu restsblm jalan2 ke Pasar Siti Khadijah.Masa form 5 dah kesini rombongan asrama masa tu, berbelas tahun sudah he eee. Rasanya masih sama cuma  jelas kelihatan kemajuan dan  pembangunan di Kelantan ni. tgk tu macam2 ada kat sini kan. dari yg kering ke basah.Makan sup perut paling besttt, sedappp bangetnampak tak udang galah beso2 kat atas tu. emmm lalu snap gambor sb gerammm tgk udangnya yg beso. Sayur2 pun fresh belaka.

tak sahlah kalu tak ada batik kat Kelantan ni kan...iuh…

horeyyyyyy holidayyyyy

popia nestum sedappp

Assalamualaikum semua
Selamat berpuasa pd yg berpuasa hari ni Sunat berpuasa 9 muharam. Sangat besar gangajaran pahalanya. Beruntung yg dpt berpuasa. 




 Entah apa pulak masalahnya ni nk wat entry xleh pulak. Emm godek2 kat hp la jadinya. Masih merayap-rayap ni.Dpt msk gambar je td.
               Popia nestum kudapan sedap ni kejap je habis sebalang he heeNk membuatnya bercinta jgk masa menggulung tu aduhhhhh lengguh pinggang. Tp sebaik ada assistant kecik ni yg rajin he hee. Jdnya xlah penat wat sorang2.resepi cp dari http://www.eresipi.com/resipi/biskut/biskut-popia-nestum/
BAHAN-BAHAN
- 1 bungkus besar kulit popia - 1 cawan nestum dikisar halus - 1/2 cawan horlicks - 1/2 cawan gula dikisar halus - Telur sebagai bahan pelekat - Lidi satay untuk menggulung - Minyak masak
CARA-CARA
1. Gulung kulit popia dengan menggunakan lidi satay, tinggalkan 1-2cm untuk dilekatkan telur dan gulung hingga habis. 2. Panaskan kuali. Potong kulit popia yang telah digulung secara menyerong dengan gunting/pisa…

sarah nur izzati

ok ready jommm jalan-jalan dgn keta baru ku

ada yg nak ikut tak....

ooppppsss stop kena bayar dulu tau he heee

penat dah naik ni pulak ye

apam beras lagi

assalamualaikum
salam tahun baru 1435H.alhamdulillah...
apam beras lagi hari nibaru beberapa hari lepas kan tayang apam nikali ni wat lg dgn sukatan penuh, sb ari tu separuh adunantak cukup pulak.


Apam beras
sumber: qaseyhoney.
bahan-bahannya
2 cawan nasi2 1/2 cawan air1 cawan gula2 cawan tepung beras2 cawan tepung gandum2 st yis mauripan
cara-caranya
blend nasi dgn air sikit2 sehingga betul2 hancurmasukkan gula blend lagitepung beras dan tepung gandum digaul bersama yiskemudian masukkan cecair yg diblend tdsebatikanperap dalam 3 jam
panaskan kukusan dan kukus dlm cup kecil2