iklan

Monday, 28 October 2013

tart telur mabelesss


assalamualaikum

pagi tadi ada tgk MHI,pengacaranya beritahu dari sumber nya lah bulan yg ada "BER" adalah bulan musim hujan @ musim tengkujuh. maknanya oktoBER, novemBER dan disemBER lah kan emm betul gak tu kan. 
Sekarang tgk kat TV sebelah PP,Pahang sudah dilanda banjir. Risau jugak kot2 umah kat kampung kena banjir mcm  tahun2 sudah.  Kesian kat makayah , harap2 tidaklah tahun ni . Bukanlah nak menidakkan ketentuanNya pulak.
Petang tadi pun kat KLhujan turun dengan lebat kan, siap dgn dentuman petir. 
Boleh dikatakan setiap hari hujan kalau tak pagi,petang, malam kan.


ok cerita pasal hujan petang2 ni biasalah kan pakat lapo je he hee
Sb tu kita pun tayang le menu makan2 ye tak.
Tart telur firstime try buat beberapa hari sudah. Dah letak kat fb pun he hee

resepi skodeng di blog resipicitarasawan. boleh kesana utk resepinya ye




7 comments:

  1. Assalam nuri, memang sdp tart telur ni..selalu main beli jer.Belum cukup kerajinan nk mencuba lagi hihi..nampak rangup pastry tu..yumm..yummm

    ReplyDelete
  2. salam kak..Nampak sedap tart telur tu..dah lama x makan ni..sya belum pernah buat lagi.

    ReplyDelete
  3. salam nuri...
    memang dah masuk musim hujan skrg ni kan... pagi tadi pun hujan juga.. mujur tak lebat sangat.
    lama betul akak tak buat tart telur ni.... berzaman... dulu kemain rajin siap buat utk jualan lagi.. hantar kat kedai makcik.. tat telur.. muffin.. skrg makcik dah tutup kedai.. takde dahla nak bisnes mcm dulu2.. hehe.. tunggu org oder baru buat.. itupun produk berlainan lah.. hee...

    ReplyDelete
  4. Kelmarin hujan lebat di tempat kami.... banjir! Naik air paras buku lali di halaman rumah.
    Teringin nak buat tart telur.... tapi jamu mata dulu di sini aaa.

    ReplyDelete
  5. sedapnya.....nak pula makan di musim hujan nie.....memang layan la......

    ReplyDelete
  6. ya ALlah sedapnyer ... ni kalau dapat makan la ni gak sedap sesangatni..

    ReplyDelete
  7. Sedap fav jgk ne..nnt2 nk buat jgk la..lms x mkn..

    ReplyDelete

kata-kata manis