iklan

Thursday, 3 October 2013

puding laici peach + jelly

 assalamualaikum semua
harap-harap semuanya sehat-sehat belaka ye.
semalam terlebih rajin he hee tu yg watkan puding @ agar-agar laici ni. sedappp makan sejuk2 maklumlah tekak ni lepas batuk2 hari tu

sebenarnya nak wat agar-agar laici yg lembutt mcm taufu fa tu tp susu cair pula ada separuh je tu yg bertukar resepi he hee
tgk peach pun masih ada teruslah masukkan je
campur terus jadi lagu ni warna warni lak.

puding laici +peach+ jelly

bahan-bahannya
10 gm agar2 strip
5 cawan air
1 cawan air laici tin
1 cawan susu cair
gula ikut manis
buah peach dlm tin
jelly sumi

cara-cara

masak agar2 dgn 5 cawan air
setelah hancur masukkan gula
kemudian susu cair dan air laici
serta buah-buahan tadi

kemudian masukkan dlm acuan dan bekukan


6 comments:

  1. Sedapnya Sarah... terliur akak tengok.. sejuk jer lalu ditekak ni :)

    ReplyDelete
  2. Klau dah teringin tu kak....bhn x ckup pun...kita bole bikin bgi ckup kan...hehe...

    ReplyDelete
  3. salam kak..

    wow..sedapnya tengok pudding laici peach tu..menggoda tekak..hihi..

    ReplyDelete
  4. Cantiknya puding tu..pernah dulu saya buat puding laici tapi tak jadi..lembik aje..pastu dah malas nak buat..he he..

    ReplyDelete

kata-kata manis