Skip to main content

atvt perkhemahan di Alang Sekayu Gombak


assalamualaikum

sebagai kenangan entry hari ni tentang xtvt anak daraku kakak Firashah , perkhemahan di Alang Sekayu Gombak pada  minggu lepas. Xtvt lazim untuk murid2 tahun 6 pada hujung tahun persekolahan .  xtvt selepas tamat UPSR jg.
memang xtvt yg ditunggu-tunggu jg ni. Dari awal persekolahan sibuk kumpul dana he hee

walaupun  tahun ni tempatnya tidaklah jauh tetapi menarik sebenarnya. Mama sendiri pun belum sampai sini.
Cuma selalu dengar cerita tentang keistimewaan tempatnya.

Bertolak jam 3petang dari SKTK 1.
 Program berlangung utk 2 malam sahaja. Mengikut cerita si kakak ni seronok penuh padat xtvt disana. Sampaikan tidur pun kurang. Biasalah tu kan. Namanya pun kem he hee



masing2 tak sabar dah tu...nak naik bas
utk tahun ni tshirt peserta berwarna oren,

inilah kakak yg agak susah nak senyum, bergambar pun kena paksa dgn mama ni

ok selamat berhari minggu ye

Comments

  1. teringat masa sekolah dlu-dulu... bersemangat betul bila nak pergi.
    Semoga kakak balik dengan pengalaman baru :)


    ps; puding laici bawah tu nampak sangat la YUMMY!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu dulu2 kita skrg giliran ank2 pula

      Delete
  2. mesti kakak firashah seronok yg amat kan... pengalaman yg tak dpt nak dilupakan..
    teringat masa kakak dini pegi kem dulu.. tapi kemnya tak keluar dari sekolah pun.. kem di kawasan padang sekolah aje.. yg kelakar mlm perkhemahan hujan turun dengan lebatnya. hati ni punyalah risau... ckp kat hb mcmanalah anak kita & kwn2nya tidor dengan keadaan padang yg basah & mgkin banjir.. tp hb rilek je dia.. di kata..pandailah tu dorang ikhtiar hidup.. hehehe.. bila blk tanya kakak.. rupa2nya.. cikgu arahkan dorang buat khemah dlm dewan sebab dari petang tu mmg dah nampak cuaca mendung & bakal hujan turun dengan lebatnya.. hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kak seronok ktnya
      Alhamdulillah x ujan, he hee tp masa ank sulong dulu ujan lebat kena tido dlm dewan lah
      Pengalaman utk mereka kan

      Delete
  3. budak2 suka xtvt cam ni kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Tu Rohah, tp ank lelaki lg suka

      Delete
  4. Seronoknya kakak berkhemah ya...mesti best.byk pengalaman...:)

    ReplyDelete
  5. remaja perempuan yang tak suka bergambar selalunya kurang keyakinan diri, rasa dirinya tak cantik lah hitam lah dan mcm2.. heheh :) 1st time singgah blog ni.. sukee!!

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

 assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kanwalaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hariKe Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni. Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu.Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah. wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semuaterima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya...semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heeeok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan.2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disiniolahan Mama Saranur (Sukatan digandakan)bahan-bahannya3 c…

semperit @biskut dahlia

 assalamualaikum
selamat berhari minggu semuahari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia inialhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request.nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kantuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lgalhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali.Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongkuini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye.tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnyaPutar but…