iklan

Sunday, 18 August 2013

kenangan raya 2013




assalamualaikum

salam aidilfitri semua.
cerita raya 2013,gambar2 yg di cp dari fb adik. Raya tahun ni sampai kg lewat mlm raya dah. Sb bertolak dari KL ptg pun. berbuka pun dlm keta je. anak2 bising gak x dpt menikmati saat2 sblm raya yg lazimnya tolong bakar lemang, pasang pelita raya dan main mercun saat diumumkn esok raya.tp nk wat camna kan....apapun yg penting dpt berya di kampung.


menu wajib lemang, ada hero2 ank abang yg tolong opah
thn ni semua dik beradik blk kg, kakak sulong kat Chini Pahang pun balik cuma ank2 buah yg dah kwin beraya dgn mertua msing2




inai pun wajib di malm raya he hee cucu2 memang tunggu je opah giling inai pastu hulur tangan masing2


pagi raya sblm ke masjid solat 




blk solat raya sempat bergambar cuma tak dk makayah . Ayah xnak walau puas dipujuk. Lengkap 8 adikberadik tahun ni. cicit 2 je yg blk raya.
2 kakak sibuk kat dapur.



kakak sulong, abang no 2 dan adik lelaki & wife




dengan adik2, sil dan mak serta besan 

next entry sambungan gambar raya ye

9 comments:

  1. selamat hari raya buat mama saranur sekeluarga...saya tak pernah ada kenangan seperti ini!

    ReplyDelete
  2. salam kak..

    bestnya bakar lemang sendiri kan..suasana beraya di kampung memang lagi meriah kan.

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya..tahun ni acik tak de bergambar ramai ngan adik beradik..sebab sampai tak sama dirumah abang yang selalu acik berkumpul tiap kali raya

    ReplyDelete
  4. seronok bila semua dpt berkumpul ye..
    akak tahun ni raya rumah mertua... adik beradik hubby pun 8 beradik.. tp raya pertama kakak sulung dngan adik no. 3 hubby belum blk.. kalau semua ada memang gamatlah penuh ngan anak cucu.. hehe..

    ReplyDelete
  5. bila tengok gambar berinaitu teringat kenangan kecik2 dulu memang inai giling sendiri... punyalah rajin tak seronok kalau raya tak berinai...
    seronok tengok gambar keluargani.. oo dah ada cucu ler yerk...

    ReplyDelete
  6. Assalam mamasaranur..seronoknya bila dpt berkumpul ramai2 gini..inilah keindahan syawal, yg jauh di dekatkan dan saling maaf bermaafan..salam aidilfitri!

    ReplyDelete
  7. assalam nuri..selamat hari raya..

    hari tu bila nuri kata nak datang rumah..kak zu pun cepat cepat goreng bihun sekuali..tiba tiba kata tak jadi..nasib ada kanak kanak datang beraya habis jugak dijamu pada budak budak ..insyaAllah panjang umor kita akan berjumpa lagi..

    ReplyDelete
  8. salam mamasaranur..

    Best kan dapat beraya dikampung, ummi pun dapat rasa kemeriahannya.

    ReplyDelete
  9. meriahnya raya akak...... suasana kat kampung mmg bestkan ....

    ReplyDelete

kata-kata manis