Skip to main content

Selamat berpuasa

  • Bila hati saling terpaut rasa cinta terjalin indah


Bila salah & Khilaf telah terjadi

Maka Mohon Maaf zahir & Batin atas kesalahan


“Marhaban Ya Ramadhan”

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa

Semoga kita selalu diberkahi dibulan ya
ng penuh mahrifah

 ini

Comments

  1. Salam ramadhan dan selamat berpuasa kak..:-)

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa kak

    mohon maaf andai ada yg terasa di hati...

    ReplyDelete
  3. selamat mnyambut ramadhan kak....

    ReplyDelete
  4. selamat menyambut ramadhan dan selamat berpuasa kak..

    ReplyDelete
  5. selamat berpuasa kak..semoga dipermudahkan urusan kita di bulan yg mulia ini...

    ReplyDelete
  6. Salam Ramadan
    Slmt berpuasa mamasaranur sekeluarga.
    mohon maaf juga jika ada salah dan silap.

    ReplyDelete
  7. assalam MSN..salam ramadhan

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum...Salam Ramadhan buat Sara sekeluarga..Selamat menjalani ibadah puasa dan mendirikan solat Tarawih pada malam harinya...InsyaAllah..Semoga kita semua mendapat keberkatan dariNya...

    ReplyDelete
  9. Salam Ramadhan Sara..

    Selamat menjalani ibadah puasa, moga amal ibadah kita diterima dan terbaik disisNya.

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum dan Salam Ramadan buat mama Sara Nur sekeluarga...

    ReplyDelete
  11. Salam Ramadhan dan selamat menjalani ibadah puasa

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

 assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kanwalaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hariKe Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni. Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu.Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah. wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semuaterima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya...semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heeeok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan.2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disiniolahan Mama Saranur (Sukatan digandakan)bahan-bahannya3 c…

semperit @biskut dahlia

 assalamualaikum
selamat berhari minggu semuahari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia inialhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request.nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kantuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lgalhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali.Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongkuini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye.tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnyaPutar but…